Gå til innhold

Norge eller utlandet. Duo, fostervann eller morkakeprøve ?? Noen som kan hjelpe meg litt !!

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei !

Er litt føre var her jeg . Vi planlegger å prøve på nr 2 nå og er man heldig som vi var sist går tingene raskt så vil gjerne være forberedt mest mulig på evnt oppfølging.

Er snart 37 år - derfor for "ung" til duo prøve ol. her i det offentlige. Kan vi ta det på private klinikker her i Oslo/Bærum ?

Leser her om fostervann og morkakeprøver - er ikke slike inngrep en risiko? Hvorfor drar noen til utlandet å gjør dette ? Er det bedre i feks London på slike tester kontra norge ?

Reiser gjerne til London om de er bedre der - hvor evnt ?

(greit å ha planen klar ;O))

Takk for evnt svar og tips

Mvh

Fortsetter under...

Duoprøven kan du ta på privatklinikk i Oslo, feks Majorstuaklinikken. Duoprøven gir deg bare en sannsynlighet for om det er misdannelser, mens fostervann/morkakeprøven gir sikre svar. Derfor velger noen det ene fremfor det andre, selv om det er en risiko forbundet med det. Så vidt jeg vet tilbys ikke fostervannsprøver ved private klinikker i Norge, dermed må man til utlandet. London er et alternativ, men også Danmark. Se feks på ultralydklinikken.dk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...