Gå til innhold

Er babyen min lei av melk??

Anbefalte innlegg

Vesla er 5,5 mnd. Vi har hatt perioder med brystvegring, og jeg kan nå bare amme henne liggende i senga og det må være helt rolig rundt oss.

Har begynt å gi et grøtmåltid om dagen. De siste dagene har hun blitt problematisk å amme igjen. Vil ikke ta puppen selv om jeg vet hun er sulten...er så slitsomt altså. Men grøt vil hun GJERNE ha....lurer på om hun rett og slett er litt lei av melk nå, at det er andre ting som frister mer...?

Hvor mye melk trenger egentlig en baby på denne alderen? Jeg vurderer sterkt å venne henne til flaske og mme, for en ny runde med puppenekt orker jeg rett og slett ikke....er så lei den evige kampen om å få i henne mat. Synes også hun drikker så lite når hun først tar puppen, men det er jo vanskelig å måle da...mulig hun bare drikker veldig kjapt...ca 4 min og hun tar bare en pupp per måltid.

Noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9867093-er-babyen-min-lei-av-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres helt likt ut som vår historie, baby 6,6 mnd, jeg lurer veldig på det samme (la inn spm i går, ikke fått svar fra ammehjelpere). Under brystvegring har eg tidligere prøvd å pumpe og gi flaske, med lite hell (lite hell både med pumping og å få henn til å ta flaske). Det må være veldig rolig og oftest må jeg amme i sengen hjemme. I dag bare ville tatt brystet to ganger - og hun bruker bare 2-4 minutter og tar bare ett bryst per amming. Men grøt vil hun gjerene ha. Så nå har jeg beynt med to grøtmåltider, for jeg orker ikke hele tiden tilby brystet i eingen, samt lure på om hun får mat nok.

sukk...for et slit! idag har vesla bare tatt puppen ordentlig en gang, og det var kl 06 idag morges...ellers drukket bittebitte litt en gang til i 14-tia. Fikk henne til å drikke 40 ml fra flaske. Og spist grøt lagd på 50 ml morsmelk i 12-tiden....det kan jo umulig være nok mat for henne, og hun er jo sur og gråter, regner med det er av sult.

What to do??????? ah, jeg blir så frustrert...ikke vil hun ha pupp, og ikke vil hun ha flaske....vil ikke gi henne mer grøt nå, for mener hun må drikke mer før vi tilbyr grøt.

Noen som kan hjelpe meg og Canari over her???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...