Gå til innhold

Noen barn her med diagnose som har flydd alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønn min må det til far, uansett hvor uenig jeg vil være er det 5 års aldersgrense.

Fikk beskje nå etter sin første flytur alene i 2 timer at han hadde vært turbo. Jeg liker det ikke for hans skyld og evt andre, jeg må jo forklare at de kanskje ikke setter eldre ved sinav han fordi han sitter ikke rolig og veiver så mye med kroppen sin.

Han går ikke på medisiner siden utredningen ikke er avsluttet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt at du er bekymret for å sende han alene.

Jeg sendte min sønn på 13 år til Grand Canaria alene (ble møtt av besteforeldre). Han er medisinert men har fortsatt mye uro og er ukonsentrert. Jeg gruet meg VELDIG, og vi kontaktet reisebyrå,flyplass ang situasjonen. Jeg fikk en legeattest hvor legen skrev hvor viktig det var at han ble fulgt opp, og at han måtte ha en kontaktperson på flyet+inn og ut. Vi møtte bare motstand hos alle vi pratet med, også fordi at han ikke hadde rett til noe "jeg reiser alene hjelp" fordi han var over 12 år.

Men resultatet ble at når han kom på flyplassen ble han møtt med en gang, fulgt inn, masse oppfølging på flyet, og han ble fulgt ut og bort til besteforeldre. Antageligvis hadde vi vel mast og klaget så lenge at alle visste hvem han var ;)

Kanskje du burde få en lege til å skrive og forklare situasjonen slik at du kan vise brevet fram når du følger han til innsjekking...?? Min erfaring er at det ofte hjelper når legen sier det, og ikke bare oss "hysteriske" mammaer ;)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er nå snart 19, ble utredet da jeg var 6 og reiste mye alene til min far fra bodø til oslo.

Jeg hadde alltid en av flyvertene/vertinnene som var sammen med meg. før ble jo barn som reiste alene plassert langt fram, men nå må du jo velge sete selv, og ikke alltid får du setet fremme..Men snakk med flyplassen i forkant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...