Gjest Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 Hei folkens! Er det noen der ute som har en ammestol å anbefale eller vet hvor jeg kan få kjøpt det? Har funnet en dansk nettside, men that's it.. Har mest lyst til å se den utstilt i en butikk før jeg eventuelt kjøper, ikke bare via nettet.
Gjest Ut på tur Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Sikkert teit sp.mål men hva er en ammestol? Har hørt om ammepute men ikke en ammestol ...
ennaH Skrevet 19. juli 2007 #3 Skrevet 19. juli 2007 Ikke for å være frekk, men hva i alle dager skal du med det? Det er jo bare å bruke en hvilken som helst komfortabel stol, eventuelt en sofa, klæsje oppi noen puter, eventuelt en ammepute, og slenge ut puppen! Hvis du foretrekker det, kan du også legge deg ned på senga/sofaen/gulvet med et teppe under. Så hvorfor ammestol?
Gjest Skrevet 19. juli 2007 #4 Skrevet 19. juli 2007 Tjaa.. Har hørt at en slik stol er spesielt laget for å lettere komme opp av etc. når man ammer og ettersom jeg har ryggproblemer sjekker jeg ut alle muligheter ;-) Men jeg har ikke sette en slik selv og var derfor ute etter tips om hvor jeg kan se en "live".
Gjest Ut på tur Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 Dersom du er ute etter en stol du lett kan komme deg opp av hadde jeg gått til en hvilken som helst møbel foretning og sett på lenestoler. Vi har en gammel recliner med gynge effekt. Den blir man litt vippet ut av, har en spak på siden som vipper ut fotskammelen og øreklapper. Du får sikkert både noe som er penere og mer for pengene om du kjøper noe i en butikk som ikke er spesialforetning. Men du har kanskje noe som er godt å sitte i nå også? Tror du ikke det vil fungere også når du skal amme ?
Unni med 2 under 2 Skrevet 19. juli 2007 #6 Skrevet 19. juli 2007 Hei Jeg forstår deg veldig godt =) Har selv letet etter en brukt ammestol, så jeg slipper å bruke så mye penger på det. Jeg vil ha en sånn som gynger og har fotstøtte som også gynger. De selger disse på flere av de store babybutikkene i landet. Her er noen som ligger til salgs på Finn.no: FINN-kode: 10629566 <--- vanlig ca 2000 kr ny FINN-kode: 10585363 <--- litt dyrere modell ca 5-6000 kr ny
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 Her i USA tror jeg ammestoler faktisk er ganske saa vanlig. To modre har fortalt meg at er det noe jeg MAA ha saa er det ammestol... Maa innromme at jeg ble litt overrasket da det ikke akkurat var noe jeg hadde tenkt paa selv. Stolen er spesielt god aa ha naar man maa opp om natten for a amme/roe en baby. Den er svaert konfortabel, man sette seg i nesten liggende stilling med fottene opp og samtidig faa denne vuggende bevegelsen som saa ofte hjelper for aa faa barnet til i sove. De amerikanske modrene mente dette var noe JEG som mor burde unne meg i en slik fin men ofte veldig travel tid. Stolen hortes unektelig veldig god ut, men jeg er fortsatt litt skeptisk til aa bruke saa mye penger paa en slik stol. Hvis du har ryggproblemer og kanskje ikke orker aa gaa rundt aa vugge paa en skrikende baby i timesvis saa kan det helt sikkert vaere en god investering!
Gjest Skrevet 26. juli 2007 #8 Skrevet 26. juli 2007 Det er nettopp dette jeg også har hørt! Men jeg har fortsatt ikke sett en slik stol i virkeligheten. Får begynne å kikke rundt på møbelsentrene etter hvert.. Takk for svar! :-)
Unni med 2 under 2 Skrevet 26. juli 2007 #9 Skrevet 26. juli 2007 De har ikke disse stolene på møbelbutikkene (tror jeg) De har dem på baby butikkene, f.eks Nordby i Sverige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå