Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #1 Del Skrevet 18. juli 2007 Har fått keisersnittdato på mandagen:) Er da i uke 39,3 På tide synes jeg.. har prøvd i flere uker nå... men ikke kommet igjennom! Har barn i seteleie, men stort nok bekken! Så nå har jeg snakket med to overleger som begge prøvde å overtale meg til setefødsel, men de var forståelsesfulle og sa at det var mitt valg:) De prøvde t.o.m å vende ungen i siste forsøk.. men det gikk ikke. Var bare ubehagelig! Så nå har jeg fått beskjed om å tenke meg godt om hva jeg vil de siste dagene før ks... De håper jeg skal ombestemme meg:p Men det tror jeg ikke blir å skje:p Er innstilt på ks nå, selv om jeg vet at det beste er å føde vaginalt.. menmen:) Det er min kropp det er snakk om:) Noen fler som ska ha ks nå snart? Noen som er skeptisk? Nervøse for at det skal gjøre vondt etterpå? Tar det forresten lang tid før man kommer helt til seg selv igjen? Når kan man f.eks bøye seg? uff... er spent:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9865838-endeli-fikk-jeg-keisersnittd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #2 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei, jeg har hatt to keisersnitt!! Har du noen gang født vaginalt? Jeg har aldri født vaginalt, men jeg har vært med på 3 vaginale fødsler, å jeg må si, det ser mye bedre ut å bli ferdig med det iplassen for og gå i flere dager og ha vondt etterpå. Du kommer til og kjenne det i noen dager ja!!! Viss ikke du tar mye smertestillende da, jeg brukte ingenting etterpå, jeg ville ikke pga barnet, så jeg slet meg igjennom det. Jeg kan ikke føde pga for smalt bekken, jeg er ikke mer en 1.51 høy, så det ble konstantert nokså tidlig i første svangerskap etter røntgen undersøkelser og målinger. Viss jeg var deg så tror jeg att jeg ville ha prøvd å født på normal måte. Jeg har en vennine som var førstegangs fødene der barnet lå i seteleie, men hun hadde ingen problemer, var ikke verre en en vanlig fødsel, hun har fått to til etterpå, og hun synes ikke den første var noe verre enn de to andre. Jeg har også en vennine som har hatt både vaginal fødsel og keisersnitt, hun er ikke t tvil!! Hun hadde aldri valgt keisersnitt igjen viss hun kunne valgt! Men alle er forskjellige, du får ha lykke til uansett hva du bestemmer deg for, men husk det er detr beste for både barnet og deg selv viss du føder vaginalt!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9865838-endeli-fikk-jeg-keisersnittd/#findComment-9866114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #3 Del Skrevet 18. juli 2007 Hei! Så bra at du endelig fikk innvilget KS - på tide ja...rimelig sent spør du meg. Ikke bekymre deg i det hele tatt - risikoen for at noe skal gå galt under et planlagt KS et forsvinnende liten. Ja klart du vil ha en del smerter noen uker etterpå og må være forskiktig med løft, men føder en vaginalt kan en også måtte ha smerter i ukevis etterpå og ikke klare å sitte normalt på lenge. En kan være heldig og uheldig med både KS og vagnial fødsel. Derfor kan ingen si at det er bedre å føde vaginalt like lite som de kan si at det er bedre å ta KS. Dette er høyst individuellt! En setefødsel ender ofte opp med bruk av tang for å få barnet ut. Dette innebærer klipping og en del ganger store revninger. Synes du har gjort et klokt valg mtp KS i din situajson. Nei slapp av og berolige deg med at nå har du barnet ditt i armene snart - masse lykke til!!! :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9865838-endeli-fikk-jeg-keisersnittd/#findComment-9866975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønderkåver Skrevet 18. juli 2007 #4 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg kom med rumpa først, JM hadde ikke sagt noe om at jeg lå feil vei, så det kom jo som en overraskelse da mamma kom inn på føden. Var visst ingen fornøyelse, men pga manlgende anestesilege så ble det ikke noe ks på henne den gang. Men jeg har da en lillebror, så det kan ikke ha vært så alldeles for ille;) Be de sjekke ekstra nøye om barnet har hofteleddsdysplasi pga seteleie, det hadde jeg og ble gipset fordi det ble oppdaget for sent til at pute kunne brukes. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9865838-endeli-fikk-jeg-keisersnittd/#findComment-9867622 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollet66 Skrevet 18. juli 2007 #5 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg skal ha planlagt ks neste uke (26), pga flere bekkenbrudd. Har 2 vaginale fødsler bak meg, og ville ha foretrukket det om jeg kunne...... Er ganske skeptisk til alt rundt inngrepet, det er jo det ukjente og tross alt en større operasjon...... Selv om mine to foregående fødseler har trukket ut og vært vonde(de pleier jo det da....), så har jeg vært svært så sprek etterpå begge gangene(rett opp og i dusjen etc), og det er det jeg jeg gruer meg mest for i tilegg til at jeg er livredd for å få infeksjon, får det hyperlett i småsår etc.......... Må bare håpe og tro at det skal gå bra da..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9865838-endeli-fikk-jeg-keisersnittd/#findComment-9868231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå