Gå til innhold

Salami?

Marit & de 3 knøttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har spist det:-)

Skrevet

Har alltid trodd det, men fikk beskjed av en venninne at salami går som spekemat.....hmmmmmm.....og at det var lurt å legge salamien i fryseren noen timer før man spiste den. Du kan si jeg er veldig usikker :s

Skrevet

piste det nemlig til frokost og ble plutselig veldig usikker på om det var lurt....

Skrevet

Jeg spiser det, og det gjorde jeg i forrige svangerskap også

Men man bør vel spise all sånn pålegg ferskest mulig

Skrevet

I det nyeste gravid-bladet står salami som et pålegg man ikke skal spise i svangerskapet, samme som feks spekemat. Ble overasket selv, da jeg stort sett spiser det hver dag..., og gjort det i de to forrige sv.skapene også. Men blir nok ikke til at jeg tør det nå nei, best å ikke ta noen sjangser mener nå jeg:-)

Skrevet

oi, jo jeg må bare spise det. er super kresen på mat, å det er 1 av di 3 påleggene jeg liker så det må jeg bare spise.... jeg er uansett blitt litt flinkere til å ta alt jeg leser med en klype salt, og det er nok en egenskap vi alle skulle hatt.. jeg blir å fortsette iallefall, kanskje litt letter for de som liker mye pålegge å slutte ;)

Skrevet

Da jeg handlet i går kjøpte jeg både peppersalami og morrpølse. Det er jo så godt. Så kom jeg på etterpå at jeg hadde lest noe om at det ikke var så bra. Jeg har så lyst på, men vet ikke om jeg tør. Tror kanskje jeg spiste det forrige gang. Kan ikke huske at jeg kuttet ut noe som helst ved forrige svangerskap.

Skrevet

Jeg spiser IKKE salami!

Og jeg eeeeelsker både det og chorizo, etc, sterke salte pølser.

Greit å ha noe å glede seg til også!

Har forhørt meg med mange og KUN blitt frarådet det...

Skrevet

Jeg spiser salami og det kommer jeg til å fortsette å gjøre også. Spiser ikke akkurat en pakke om dagen, men en skive om morgningen. Får være grenser hvor hysterisk man skal bli. Alt med måte er det noe som heter.

Håper det går bra med alle:)

Skrevet

Salami er fakisk de eneste jeg får ned om morgenen nå om dagne.

Hvis jeg ikke spiser noe, somk er alternativet, så klarer jeg rett og slett ikke å fungere pga kvalmen.

Jeg spiser to skiver til frokost thats it.

Ellers på dagen må jeg bare spise det jeg har mest lyst på, for og ikke å bli kvalm.

Så tror ikke jeg kan kutte ut dette emd det første, får bare håpe jeg snart klarer å spise noe annet.

Skrevet

Men er det verdt det hvis det viser seg at barnet har tatt skade av det da...?

Skrevet

Tror ikke barnet har så godt av at man ikke får i seg noe heller da.

Styrer jo unna basolutt alt jeg ikke skal ha i meg, utenom bittelitt salami. Blir så lei av dette hysteriet.

Skrevet

Det er ikke noe problem at man sliter med å få i seg mat. Barnet får alt det trenger allikevel! Så jeg ville nå heller latt være å ta risken... Er jo en grunn til at ca 50 i Frankrike og Spania etc sliter med Listeria og toxoplasmose... Spis hva dere vil. Vi er jo alle hysteriske på hver våre områder.... Men det er jo slitsomt for deg da, å ikke spise :-)

Skrevet

Jeg velger iallefall å holde meg unna. Er mye annet godt man kan spise. Klarer meg fint uten i noen mnd.

Skrevet

jeg MÅ ha salami!!! det er det eneste pålegget jeg har lyst på, salami og servelat....hehe..... som min mor sier, skjønner ikke at vi lever jeg, de hadde jo ingen som sa ikke spis ditt og ikke gjør datt når jeg lå i magen til min mor......ååååå dette går vel bra jenter:)

Ikke slutt å lev selv!;)

Skrevet

Eg har jo alltid spist salami eg..må ha noko med smak på..

Men frister nok kanskje ikkje så sterkt etter eg har lest allt dette då..

Merklig det er så mange friske rundt oss for alt er j fy....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...