Gå til innhold

Når begynte magen deres å vokse?


Grønn tre

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er gravid med nr 3 og har fått en tydelig mage selv om jeg bare er 8 uker på vei.

Er det flere som har opplevd det samme?

Synes kollegaer begynner å se litt rart på meg, men har ikke lyst til å fortelle nyheten enda......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke unormalt at flergangsfødende får mage tidlig. Jeg er førstegangs og fikk ikke noen gravidmage før i uke 21-22. Nå synes det litt og er 23+4 men fortsatt ikke sånn at det synes veldig med mindre jeg har trange topper på. Litt kjedelig det og, hehe, alle lurer på hvor det blir av denne magen.

 

Skjønner at det kan være litt kinkig ifht jobben ja, du får la dem lure en stund til og finne lure klær ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde nok litt mage i uke 12 eller kanskje før når jeg gikk med min sønn. men er lita og slank i utgangspunktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom vel i uke 8....jeg er andregangsfødende. Glad jeg gikk ut i ferie kan du si før noen skulle fatte mistanke...hehe....de får vite det etter jeg er tilbake på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med første begynte vel tøyet å bli litt trangt rundt uke 12-13, nå mer jeg 7 + 1, og klarer ikke ha den øverste knappen igjen når jeg sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, godt å høyre at andre og får mage tidlig... Har fra før to barn, og hadde Ma i feb. då i veke 20, var blitt ganske stor då..

Er no i veke 8 og sliter m å skjule magen, har måttet fortalt det til familien, og då sa di berre at det hadde dei hatt mistanke om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra "fra uke til uke" :

 

Mors uke 8 og fosterets uke 6: Både mens terminen og ultralyd terminen har en pluss/minus margin på 14 dager

Av Jordmor Siri von Krogh

To måneder på vei. Foto: JvK © BabyMedia

Det lille underet er nå mellom 11 og 14 millimeter stort, på størrelse med tommelfingerneglen din, helt uvitende om hva slags forandringer den er i ferd med å sette i gang.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Litt over en cm stort med andre ord, så den magen dere har er KUN luft, noe som er helt vanlig da, det å bli ganske oppblåst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke bare være luft nei.noen får faktisk mage tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå ca 7-8 uker på vei...& har en skikkelig bul :)...den er vel mest "normal" om morningen når jeg står opp,men når det går mot ettermiddag/kveld...da eser den skikkelig ut ;P...ser jommen ut som om at jeg er minst 4 mnd på vei :)...også føler jeg med SKIKKELIG sprengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke bare størrelsen på fosteret som avgjør at man får mage, det er jo livmoren og økende blodtilførsel bl. Og luft og tregere mage. Jeg er 3. gangs, og er helt sjokkert over magen allerede. Er 6 uker på vei. Jeg kjenner ikke livmoren enda, så det er nok mest luft ol, men den er skikkelig stor særlig på kvelden... Kan ikke bruke de samme t-skjortene, og mange bukser er ubehagelige... Føler meg skikkelig gravid allerede... Skal i bryllup om 5 uker, blir sikkert en fin "oy er hun blitt feit" mage...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 2 gangs, er i uke 8 og bruker gravide bukse. Det synes tydelig når jeg går med stram genser. Kan gå med egne bukser enda, men det er så ubehagelig. Jobber turnus og når kvelden kommer svulmer magen opp. Da er det deeeeeeeeeeeeeilig med ei god vid bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg , det er ikke luft. Det at magen vokser er jo ikke bare ungen som gjør. En har vannsamlinger og livmora som hovner. Spesielt om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...