"singel" Skrevet 18. juli 2007 #1 Skrevet 18. juli 2007 hadde en icsi juni 05, ifjor i februar kom verdens fineste jente til verden:-) Har lyst å ha søsken for henne, hvordan går vi frem da? Var på Riksen og vil dit nå også, noen som har tlf nr etc??? Takker for svar:-)
jons_gravid Skrevet 18. juli 2007 #2 Skrevet 18. juli 2007 Hei. Vi har også fått verdens fineste ICSI-barn (en gutt født i des.06) ved hjelp av Riksen, og jeg har vært i kontakt med IVF-seksjonen for å høre om søskenforsøk. Jeg har korrespondert veldig bra med de via e-post, adr. er [email protected]. Har både forhørt meg om fryseforsøk og søskenforsøk, siden vi håper å slippe søskenforsøk og at vi lykkes med fryseforsøk (har seks egg på frys). Men siden vi ikke kan regne med å klare det på første forsøk igjen, er det greit å gardere seg mht til å også søke om søskenforsøk. Siden det kan være noen mnd å vente på å få starte på søskenforsøk anbefalte de meg å søke på søskenforsøk allerede i høst dersom vi skulle gjennomføre fryseforsøk rundt årskiftet, slik at ventetiden bare blir to-tre mnd, har skjønt det slik at man ellers må vente opp til 9mnd for å komme igang med søskenforsøk. Søknaden om søskenforsøk skriver man visst selv og sender direkte til IVF-seksjonen, men du kan jo sende de en e-post å høre hva de ønsker man skal ha med i søknaden. Har dessverre ikke noe tlf.nr dit, men de svarer kjapt på e-post (har alltid fått svar samme dag eller senest morgenen etter, bortsett fra i helgene).. Er det fryseforsøk eller ordinært søskenforsøk dere skal igang med? Håper dere får komme kjapt igang, og at dere lykkes på første forsøk (ser ut av formuleringen din som om jenta kom på første forsøk?)!!! Mvh
"singel" Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Tusen takk for mailadrssen, har sendt de mail:- Det klaffet på første forsøk til oss:-) Det ble ingen til frys, så derfor må igjennom det samme nå igjen. Det er jo ikke sikkert det klaffer nå på første forsøk så vi får se. Dere får ha lykke til så håper jeg det klaffer også nå:-)
elma2006 Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Bare husk på dette med medisiner og evt amming, det hadde i hvert fall ikke jeg tatt med i betraktningen - skal helst sluttet med amming minst to mnd før ny medisinering, også på fryseforsøk (vi var på st.olav). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå