Gå til innhold

Hva ville d betalt for en ny OTH UJ importert fra USA?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til USA i sommer og tenkte i den forbindelse å ta med meg 2-3 sportsvogner av merket OTH UJ for å finansiere litt av kjøpet av en vogn til meg selv. Tenkte å selge to av dem gjennom kjente evt på Finn.

Hva ville dere betalt for en slik vogn som i Norge koster fra. 5400,- og oppover...

Fortsetter under...

Tja... litt billigere enn i Norge sier seg jo selv (siden man ikke har direkte kontakt med butikken som selger), Kanskje 4500? Litt avhengig av fargen selvfølgelig....freshe farger er jo ganske populære..... Lykke til hvis du prøver!

Annonse

Hvis du reiser med barn så kan du jo kostnadsfritt ta med vogna hjem på flyet, men husk å sette på hjulene for at de skal sende den som barnevogn uten ekstra kostnader, og ikke som eget kolli.

Hvor skal du bestille den fra? Jeg skal nemlig hente en til meg selv derfra rundt juletider, og da fra jogginsstrollers.com

må bare spørre etter å ha lest alle innlegg i tråden - hvorfor tror du ikke hun får solgt vognene fra USA? Jeg ville iallefall vurdert det sterkt om prisen er riktig og jeg ikke allerede hadde en OTH:-)) Ny i Norge er over kr. 5000,- og jeg ville nok betalt noe i rangen 4-4500,- for en helt ny vogn.

Med mindre dere er flere som reiser sammen med flere barn saa tviler jeg paa at du faar med deg tre vogner uten aa maatte betale overvekt + sykkelfrakt paa flyet. Ikke for aa vaere negativ, men...

Vi kjoepte vaar Mountain Buggy i USA (bor der til vanlig) og fant ut at det ikke lenger gaar an aa sende dem i posten pga maalene paa vogna. Vogna er ogsaa for stor til aa sendes som ekstra kolli paa flyet--med mindre de foeler seg veldig medhjelpelige naar man sjekker inn, da. Da vi ringte til flyselskapet sa de at hvis ikke vi hadde med oss barn ble vi noedt til aa betale overvekt + sende vogna som sykkel--altsaa med stoerre maal enn det som vanligvis tillates for bagasje. Grunnen er at vogna er saapass lang.

Heldigvis gikk det veldig bra for oss--de lot oss faa den med likevel. Men da maa det sies at jeg var hoeygravid, vi hadde allerede med en del bagasje som vi betalte overvekt for, og det var snakk om en vogn. Hun som sjekket oss inn sa at hun skulle la den gaa selv om man egentlig maa ha barn med for aa faa med vogn.

Saa bare regn med at du kommer til aa maatte betale ekstra (i hvertfall sykkeltillegg) for aa ta med vognene paa flyet--dersom du tar med mer enn en i hvertfal. Kan likevel hende det loenner seg.

Annonse

OK. Bare husk aa sjekk prisene paa UPS foer du drar. Vi fant ut at UPS og FedEx var kjempedyrt, og at det faktisk ville vaere billigere aa sende vogna som ekstra frakt+sykkeltillegg med flyet--det var derfor vi tok den med paa flyplassen. Maalene paa vogna er for store til at postkontoret vil ta den imot dessverre, saa UPS og FedEx var de eneste realistiske mulighetene vi fant. Men, som sagt-begge er dyre.

Dobbeltsjekk i hvertfall fraktprisene foer du reiser--det kan jo godt hende du finner en fraktmulighet vi ikke fant. Vi hadde nemmelig ikke god tid foer vi reiste, og det kan godt hende det var noe vi ikke saa. (Hadde i utgangspunktet tenkt aa sende vogna som surface mail, og saa sluttet de med surface mail noen uker foer vi dro--samt at vogna, som sagt, er for stor.) Heldigvis tok de den med gratis paa flyet. Lykke til i allefall!

Å sende vognen med UPS, DHL el blir dyrt, for esken på OTH UJ er stor og lang, så sjekk nøye før du evt gjør det.

Jeg solgte min nye OTH UJ fra USA for 4000 kr, ikke noe problem det, så jeg tror nok du får solgt for i alle fall det.

Av det jeg har hørt er det så dyrt å sende de til norge + moms, at det omtrent kommer på det samme som å kjøpe vognen i norge. Hvis ikke hadde importen fra usa vært mye større, for oth er veldig billig der. Vet om noen som fikk vogn levert med jetcarrier, og de fikk sjokk over kostnadene. Moms blir jo også beregnet av frakten.

Jeg importerte via venner, og fikk så vidt sendt den via posten. Det måtte kraftig demontering til for å få esken liten nok. Det kostet ca 1000 kr, så ikke så veldig billig. Men tilsammen ble det billigere enn i Norge.

Ja, er man heldig og kan sende varer fra venner/famile til seg selv så sparer en en del på å slippe mva, men husk at man må betale mva også av frakten hvis varens verdi er over kr. 200, er varens verdi under kr. 200 så betaler en ikke mva på frakten (eller varen).

Jeg har også undersøkt hva det koster å sende en vogn av str OTH fra USA til Norge og det er ganske dyrt, ca pris er over $200 * kurs 5,71 + mva 25%. Det er som noen nevner i innlegg over en grunn til at ikke ALLE importerer fra USA.

Jeg tror imidlertid at du lett får solgt vognene for et sted mellom kr. 4-4500,-, men spørsmålet er jo om du kommer til å tjene så mye på det. Jeg tror ikke gevinsten blir så høy:-)

Forresten, hvilke farger har du tenkt å kjøpe og har du fått kjøpere allerede eller kan jeg sende deg en PM om jeg er interessert (spørs på farger...)

Ser av senere innlegg at du ikke har tenkt å sende den med fly. Om andre derimot tenker det, så får man kun vogn med gratis om man reiser med barn. Ellers gjelder 2 piece konseptet til statene, med mindre man har sølv/gull/platium kort eller reiser business. Da har man 3 pr pers. Fly er den dyreste måten å sende/flytte på. Hadde en dame som skulle til Sør-Amerika og hun måtte betale 7500 kr i overvekt EN vei!!

Hilsen SAS ansatt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...