Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode treningstips for trening etter fødsel som funker? eller noen treningsvideoer?

Magen min forsvant i det gutten kom ut, og har vært like slank som eg var før eg ble gravid. helt fram til nå...har bejunnt å få litt mage!!

Eg skal vell egentli ikke klage, for det viser egentli ikke mye. men eg har alti vært tynn og vill forsette å være slank og trent.

kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9862532-gode-trenings-r%C3%A5d/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Selv om ikke andre ville si at du var tykk, så er det jo din egen følelse som teller, så hvis du vil ha ennå mindre mega, så er det du som bestemmer det. Men du trenger sikekr tikke klage :)

Kort og enkelt: tren så hardt du klarer på den tiden du har til disposisjon! tren prosentvis mer kondisjon enn styrke, men tren begge deler. Så tungt du klarer og helsa er til!

Kort og enkelt: du forbrenner mer kalorier ved å få bedret kondisjon(økt oksygenopptak) og ved å øke muskelmassen din(bli sterkere)

Løping er den mest effektive måten å få god kondis på(forutsatt at du er skadefri og har en viss progresjon fra start)!! Kjøp GODE og NYE løpesko- billig og god investering i helsa.

Dvs maks 10 reps og så tungt at du absolutt ikke klarer mer enn 10 reps. Kjør 2 sett, og konsentrer deg om de store muskelgruppene(ben, rygg, bryst, og så skuldre og armer+ mage)

Tren intervaller på kondisjonsøktene. Feks løp 3 min, gå 2 min, løp 3 min, gå 2 min osv. Hele tiden øk farta slik at du må slite på intervallene! Du skal være virkelig anpusten!

Trening er ferskvare, så det må holdes vedlike hele tiden, og du må hele tiden jgi kroppen din nye utfordringer slik at den videreutvikles.Hvis ikke så tilpasser kroppen sin det nivået du trener på. Hvis du har en runde som du løper på samme tid hver gang, så blir du jæ.... god til å løpe den runden på akkurat den tiden du bruker..... Du må legge lista høyere.

Når du trener så hardt som jeg skisserer her, så er det nokså motiverende fordu du vil ganske fort få resultater! og det er moRO!

OG viktig; selvfølgelig trener du ikke hardere enn du klarer, og det vil være individuelt- og du må kjenne etter på kroppen og få nok hvile og næring :) tar det som en selvfølge egentlig at man legger til egen fornuft.

De fleste som trener har for lav belasting og det tar relativt lang tid å få resultater, og man risikerer å miste motivasjon før man får fremgang....

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...