små Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Hvordan er prisen der nede? på mat og klær? Hvordan er været/tempratur i begynnelsen av august? Hvilket av disse landene er finest? Jeg og min kjære skal på en ukes tur i begynnelsen av august, men ikke helt bestemt oss for hvor vi vil reise ennå... trenger alle tips vi kan få
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Har vært i Hellas og Egypt. I Hellas har jeg aldri vært misfornøyd, bortsett fra at det kan bli litt langtråkig i disse små greske byene,men det er jo en smakssak. Egypt er det verste landet jeg har vært i, der var de frekke, det er politi med skytevåpen som spankulerer i gatene, og ja, mildt sagt lite hyggelig! I Hellas er det god mat, vennelig folkeslag, varmt til midten av oktober og helt nydelig! Hørtes deeeeilig ut! Goood tur.
På vei igjen <3 Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har vært i Hellas. Anbefales på det vaaarmeste. Prisnivået er ikke så veldig lavt som det en gang var. Går gjerne 600 kroner for middag med vin for to. Bulgaria har jeg ikke vært, men reiser dit på lørdag. (Jippi!!!) De sier det er vanvittig billig der, er visst det desidert billigste landet i europa å feriere i. God tur, kos dere masse
Supermamm Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Har vært i Hellas og Bulgaria. Hellas har jeg vært mange ganger og reiser dit igjen. Kjempefint, ihvertfall de stedene jeg har vært. Bulgaria falt ikke i smak hos oss og vi kommer ikke til å reise tilbake dit. Synes også det var veldig lite å oppleve i Bulgaria. God tur! : )
♡ Rødhette ♡ Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 I hellas på de typiske turiststedene er det blitt veldig dyrt.., nesten tilnærmet norske priser pga de er blitt medlem av EU.. Maten er gode.., men jeg var ikke helt happy med strendene.. Var i Rhodos.. Var også i Lindos og det var alt for lite og tror jeg hadde kjedet vettet av meg.. he he... Bulgaria var det veldig billig.., men ikke bra mat .. Strendene veldig fine.. Hvis du drar til bulgaria ville jeg dratt til sunny beach eventuelt.. Ikke albena eller varna.. Der likte jeg med ikke.. Kroatia og egypt har jeg ikke vært i.., men hørt veldig mye bra om begge stedene.. Egypt har jeg hørt at mannfolka kan minst sagt være ekle.., men at man ikke merker så mye til det om man allerede har en mann ved sin side hele tiden..=) Men jeg vil heller anbefale deg et annet sted.. Side i Tyrkia.. =)))
små Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. juli 2007 Takk for svar dere=) min kjære har vært i side...men vi må sjekke ut andre alternativer først:P hehe Jeg har vært i sunny beach, så vet det er billig der...vi har vel kanskje mest lyst til å reise et sted ingen av oss har vært før... Men det er jo så fint overalt=) Hørt det er dyrt i hellas (dyrer enn det var før iallefall) Noen som vet hvordan det er i kroatia? Og hvordan festlivet er? Vil ikke ha for mye party, men vil ha litt.. hehe=)
Mamsen til Silje Skrevet 17. juli 2007 #7 Skrevet 17. juli 2007 Anbefaler Marmaris i Tyrkia,vi reiser dit i august for 3.år på rad. Billig,god mat,fine strender og du kan feste hele natta eller bare slappe av. Vi har reist dit både med og uten unger. Middag og vin for to til ca 300kr tenker jeg. Var på dagstur med båt for ca 250kr for to inkl middag.
små Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. juli 2007 hvordan er shppingen der? ååå, jeg gleder meg snn altså...men kunne ønske vi klarte å bestemme oss snart:P hehe
LisaColli Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 er det kjærlighetstur så anbefaler jeg santorini på det sterkeste!! hellas generelt er veldig fint. ikke superbillig men heller ikke dyrt. deilig varme, og kjempehyggelige folk! jeg har bare vært i hellas og bulgaria av de du nevner, men liker desidert hellas best. har hørt at kroatia er veldig fint også. egypt tror jeg har ganske så høye temperaturer, men er nok billigst der. mye å se! jeg ville dratt til hellas eller kroatia:)
Mamsen til Silje Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 Får kjøpt det meste og må prute masse. Tyrkerne kan være masete men må bare overse det litt,de lever av turisme,er ingen der fra okt-april. Ikke kjøp billig parfyme.... Billig gull der.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har vært i Egypt. Jeg kan anbefale det dersom dere er ute etter å oppleve helt annerledes natur eller gamle monumenter, eventuelt en annerledes kultur...men ikke type badeferie eller familiekos. jeg kan anbefale safari i sahara, besøk til de mindre folksomme templene (må avtales på forhånd) og lignende, men da må man for all del finne en seriøs turoperatør Det er, som noen andre nevner, mye bevæpnet politi og se på gatene grunnet streng sikkerhet i typiske turistområder. Egypt har vært en del plaget med terrorangrep rettet mot turister (døde turister = internasjonal oppmerksomhet og dårligere økonomi i landet), og dette holdes i sjakk ved at du knapt kan lee en finger uten å bli kontrollert (som egypter vel og merke). Dessuten er salgstriksene til gateselgere i turistområder utrolig slitsomme og det er mange som er desperate etter penger der nede...
prins220506prinsesse260408 Skrevet 17. juli 2007 #12 Skrevet 17. juli 2007 hei!har vært i kroatia,å anbefaler d på d sterkeste!!et utrolig fint land,billig mat og drikke og klær!fine shoppingmuligheter!været og temperaturen der er fantastisk i august=)turkis vann og enkelte steder hvite strender!men d er mest stein strender..anbefaler hvar,brac,split og dubrovnic,spesielt hvar,kjempe fin øy med mulighet til både helt rolig og avslappet og festing hvis dere vil ha d!naboøyen brac har kroatias fineste strand, slatni rat den er fantastisk!!!! anbefaler alle å reise å oppdage kroatia!!!!=)
"Pappa`s fulltreffer" Skrevet 17. juli 2007 #13 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har vært alle de stedene. Anbefaler Egypt! Kjempe fint land. Har vært både på sharm og hurgada. Fint begge steder. Men jeg elsker maten i Hellas da. Det trekker meg dit.
små Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. juli 2007 Takk for svar=) Flere som har vært der?
Gjest Skrevet 18. juli 2007 #16 Skrevet 18. juli 2007 Pappa er fra kroatia så ja jeg har vært der mange ganger. Prisen for mat er kjempe billig, dyrere i de største byene som dubrovnik, split, men ingenting i forhold til her. Gull er billig og merkeklær ligger på et jevnt nivå som her men andre klær er billig. Vi var 3 voksne og 8 barn fra 2-13 og vi spiste ute til 300-600kona....... 1krone tilsvarer ca 0,80kona, så tårlig jevnt. August er det varmt der ja. Uteliv får du utifra hvor man plasserer seg.
ungdomsmor Skrevet 18. juli 2007 #17 Skrevet 18. juli 2007 ikke vært noen av plassene ,men pappahar vært mye i egypt og han kan virkelig anbefale det
små Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #18 Skrevet 18. juli 2007 Jeg veit.. hehe.. tror vi har lagt fra oss egypt..tar heller en tur senere.. Kroatia som står øverst nå.. Men vanskelig å bestemme seg..
ungdomsmor Skrevet 18. juli 2007 #19 Skrevet 18. juli 2007 hahaha du må bare håpe i det å besteme deg,ta kroatia å ferdig med det,slut at tenkt da får du aldri bestemt deg.....hihihihi når drar dere?
små Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #20 Skrevet 18. juli 2007 Ja, men spørs litt om det er ledig da også hehe.. Drar i begynnelsen av august.. *GLEDER MEG*
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 18. juli 2007 #22 Skrevet 18. juli 2007 pappaen min er kroatisk og jeg er oppvokst i kroatia.. kan si mye pent om kroatia
små Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #23 Skrevet 18. juli 2007 fortell fortell fortell:D Hvor er det best å reise? Vi vil gjerne ha litt party, men ikke for mye..samtidig som vi vil ligge å dra oss på stranda og sykle litt rundt og se..evt kjøre.. =) Og shoppe da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå