Gå til innhold

Noen som har hatt KS på SIV..tønsberg her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg har hatt KS ved SIV. Det var i 2003, altså før oppussingen og var et hastekeisersnitt så mine erfaringer skiller seg helt sikkert fra andres. Jeg forsøkte meg på en vaginal fødsel først, men siden jeg hadde en stjernekikker og hadde en langsom (dvs. ingen) fremgang i fødsel endte det med hastekeisersnitt.

Etter at avgjørelsen ble tatt tok det kort tid før jeg ble kjørt på operasjonsstua for KS. Jeg hjalp til med å få lagt meg til på et smalt bord, magen ble vasket og det ble satt kanyle. Anestesilegen hilste og de spurte meg om jeg visste om jeg fikk jente eller gutt. Han skal hete Martin sa jeg og så husker jeg ikke så mye mer enn at det ble lagt en maske over ansiktet mitt. En stund etterpå kunne jeg føle at noe som var i nesa og halsen min ble dratt ut, og jeg fikk høre at Martin var kommet. Han hadde pavehode sa de, og det fikk jeg ikke til å stemme med at han var keiser... Fortsatt dopet altså.

En stund etter det ble jeg trillet opp på barsel og der fikk jeg besøk av mannen min og Martin. Han var så pen, nyvasket og med en blå heklelue.

Skal ikke fortelle om tiden min på barsel her, for jeg håper at mine opplevelser der var unntak fra en ellers funksjonerende avdeling. Selv om jeg må si: Hold deg unna Heidi! Hun er liten, streng og med høreapparat. Har fortsatt lyst til å skjelle henne ut etter noter. Traff hyggelige folk også altså, og skal tilbake dit i september/oktober og prøve ut avdelingen på nytt. Da vet jeg mer om hva jeg skal kreve.

Lykke til!

jeg hadde akutt ks 29 mars 2006, etter 9 timer vanlig fødsel først :(

jeg fikk full narkose siden ikke legen ville gi meg epedural :(

jeg synes det var greit å sove..

Jeg våknet etter 3 timer og da fikk jeg se gutten min for første gang....

de søstrene på oppvåkningen var litt forbannet på de på operasjonsavd pga de hadde ikke gitt meg kateter etter ks :(

noe jeg skal passe på å få i nov :)

Jeg var oppe i dusjen 5 timer etter jeg fikk narkose, og det var ikke bare bare...men det gikk greit fikk hjelp av ei kjempekoselig assistent som hjalp å vaske meg :)

ellers fikk jeg 2 mannsrom siden det ble ks..det er vanlig på Tønsberg iallefall...1 natta sov jeg og Sander alene dagen etterpå så kom ei jente fra Sandefjord som fødte en sønn akkurat 1 døgn etter jeg fikk Sander..

Jeg har ingen ting å utsette på barselavd og heller ikke fødeavd :)

tror kanskje jeg var borti Heidi jeg også? hadde hun briller og så litt rar ut chianti70??

den nye avdelingen er bare helt super, tror man kan bruke nettet der også uti korridoren :)

ønsker deg lykke til :))

Takk, skal du ha M@sander! I lige måde! Ja, Heidi så rar ut! Hun trykte hodet til gutten min inn til puppen så han ikke fikk puste og ble helt rød i ansiktet av sinne mens jeg fortsatt var dopet etter KS. Til slutt hentet hun et brystskjold til meg som var alt for stort og forsøkte med samme metode på nytt. Jeg følte at det var overgrep. Hun skjelte meg ut, før hun marsjerte ut. Men jeg vil bare glemme henne nå.

Jeg fødte jo som sagt på den gamle plassen og skulle ha blitt lagt på tomannsrom, men der var det ikke plass, så jeg fikk ligge sammen med sånne unge "ungen bare sklei ut, altså"-mødre og ble glemt der i forhold til smertestillende. Det var visst babyboom da jeg var der, og ikke egentlig plass til alle, og så kom det en kurdisk familie (ikke noe vondt om kurdere generelt) men denne familien hadde "bestilt" familierom. Det var ikke familierom å oppdrive, så alle flyttet likegodt inn til oss. Du kan tenke deg selv der du ligger med sår og strever med å få til ammingen. Puppen ute og mannfolk som fløy igjennom den døra med alt lyset fra gangen til alle døgnets tider og sykepleiere som bare ventet på at neste skift skulle ta tak i det. De samme reglene skal gjelde for alle! Og stakkars moren. Hun hadde født sånn i 4 tiden om morgen og natta etter hadde hun en gutt på 5 oppe i sengen til seg og den lille i vogna ved siden av seg og mannen på sofaen i oppholdsrommet. Kunne ikke pleierne ha skånet henne den første natta i hvert fall? Og vi andre som var der da? Det endte med at jeg skrev klagebrev til oversykepleier etter oppfordring fra andre sykepleiere der.

Da de oppdaget at jeg var en KS-mor fikk jeg tilbud om tomannsrom og kom inn til ei dame som hadde født tvillinger - den ene vaginalt og den andre med KS. Hun pratet konstant høyt i mobilen på norsk og nederlandsk mens ungene ble trillet inn etter tur. Det var såvidt hun hadde tid til ungene da mobilen var viktigere. En pleier lurte på om jeg ville tilbake til firemannsrommet og det takket jeg ja til. Jeg reiste hjem tidligere enn vanlig for jeg bare orket ikke å være der mer.

Men, jeg er optimist og tror og mener at det sikkert blir annerledes denne gangen, og jeg var veldig fornøyd med føden altså. Dessuten hjelper det jo å ha vært igjennom det før, for denne gangen vet jeg hva jeg har rett på og skal ikke være like beskjeden.

Hva mener du med at man kan bruke nettet i korridoren? Den forsto jeg ikke.

Ønsker deg også veldig mye lykke til! Det er spennende! Bra du produserer jente - det blir bare gutter på meg :-)

Huffda hørtes ikke bra ut...men jeg skal love deg at den nye barselavdelingen er bare helt super :))

rart du ikke fikk tildelt tomannsrom ! det har alle ks mammar krav på...men så sier du at det var babyboom og da er det kanskje fult over alt?

jenta jeg delte rom med ringte på nattvakten og det var heidi som kom inn! lille sønnen hadde tisset i senga så hun trengte et nytt laken...heidi henta laken og bare gikk av gårdet !

uten å hjelpe henne å legge på lakenet §! det skulle vært meg jeg hadde sagt i fra kan du vennligst legge på lakenet for meg...grrr.

det med nettet var internett jeg tenkte på tror pasientene kan bruke internett i gangen :)

håper jeg kan ligge der i 5 dager som jeg gjorde sist..

jeg har tenkt å sterilisere meg samtidig som jeg tar ks...da sparer jeg 6000,- å ta to fluer i et smekk :))

nei nå er jeg trøtt er ikke i form om dagen..var hos jm i dag alt bra med tulla, men jeg har uvi..går på piller 1 uke nå..hvis jeg ikke er bedre til ons så måtte jeg ringe jm på sykehuset så skal jeg komme til en ny sjekk :(

natta kan hende vi snakkes mere :)

Ååååh.. Det nettet! Trodde det var en ny innretning for fødende kvinner jeg altså! Nå måtte jeg le av meg selv :-D))

Det er visst ikke bare jeg som har noe å utsette på denne Heidi, men hun blir "vernet" av en eller annen grunn på sykehuset for de vet at hun egentlig ikke burde ha så mye med folk å gjøre. Nei, vi vet hvem hun er nå - så det er jo bare å ikke bry seg om henne!

Håper at du snart blir bra og slipper uvi noe mere! Ubehagelig å slite med sånt nå da! Håper at du snart får mer energi!

Annonse

det var ei annen heks der også som jeg var borti. hun hadde briller og mørkt halvlangt hår! slutten av 40 årene tenker jeg

hun var mere opptatt av bena min (siden jeg har et handikap) enn babyen som jeg hadde i armene mine..

treffer jeg henne på nytt så skal jeg jammen si i fra..

det var bare nabojenta i senga som var borti Heidi.....

men hun heksa jeg hadde var et hakk verre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...