mammantilverdensbestebarn Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Flere har spurt meg, siden jeg vil få pseudotvillinger. Men må ærlig innrømme at jeg ikke aner hva ordet pseudo betyr.. eneste jeg vet er at det vil være pseudotvillinger så lenge det er mindre enn 24 mndr mellom dem... Så, noe som kan forklare meg hva dette ordet egentlig betyr? Og hvordan det uttales...?? Takk takk:)
Simselimsen Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Pseudo betyr falsk...så det er falske tvillinger:) Jeg skal foresten også ha:)
mammantilverdensbestebarn Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2007 Å, hehe... kjekt å vite;) Hvordan uttales det da, er det "psudo"? Hvor tette blir dine to? Det blir 14 mndr mellom mine....
Simselimsen Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Tror de sier P seu do....rett frem på en måte (vanskelig og forklare) men hørte de sa det på en film en gang.... 11 og en halv mnd ca blir det mellom dem:) Synes du det var slitsomt med to så tette? Jeg er så spent og samtidig litt redd for hvordan ting kommer til og bli....
mammantilverdensbestebarn Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2007 Ok, takk;) Jeg er gravid med nr to nå, så vet ikke enda hvordan det blir med to tette... men har akkurat samme tanker som deg... mange har sagt til meg at "en er som ingen, to er som ti". Så er veldig spent! Jeg for min del ser jo fordelene ved det... de første månedene vil det jo bli slitsomt, men tror de vil få mye glede av hverandre! Dessuten skjønner jeg ikke at det vil være lettere å vente til størstemann f.eks er 3 år... han vil da kreve minst (?) like mye da som en ettåring? Bortsett fra at nå blir det to bleie-unger da... Når har du termin?
Simselimsen Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har termin 11.Sep (!) Får håpe han ikke kommer på termindatoen da:) Kjedelig med bursdag når resten av verden er i sorg. Jeg tenker også sånn som deg, at de vil få mye glede av hverandre, og at det kansje er lettere og bare bli ferdig med det. Vi skal jo ha to barn så da er det jo greit og få det gjort. Selv om man har to bleiebarn som ikke greier så mye selv, så får man kansje mye igjenn for det seinere....De vil jo alltid være på ca samme alderstrinn så man trenger ikke forholde seg til feks. en tenåring og en 8åring....Lettere på ferie når man kan forholde seg til et alderstrinn når det gjelder aktiviteter....Så kansje om man er heldig merker man ikke sjalusien på samme måte..... Jeg tror kansje jeg blir litt redd fordi graviditeten gjør meg trøtt og sliten, og iblandt tenker jeg hvordan jeg skal grie og ta meg av enda en liten en, men mannen min pleier og trøste meg med at da er jeg jo ikke gravid, og at formen sikkert kommer tilbake ettervert:) Når skal foresten du ha termin? Jeg har en jente fra før og gutt i magen nå....Hadde kansje vært enda lettere med to av samme kjønn, men alle ting har jo sine fordeler:)
mammantilverdensbestebarn Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2007 Andremann kommer jo gjerne litt før tida, så får satse på at han rekker ut før den 11;) Ja, helt enig ang ferier og slikt! Jeg ser absolutt fordelene ved to tette;) Jeg har termin 29 januar, mao bare 3 mndr på vei. Har heldigvis ikke vært noe spesielt dårlig, så har gått veldig greit til nå! Dessuten sover mini 12 timer i strekk om natta, så jeg får i alle fall nok søvn;) Men jeg blir større, og det blir jo tyngre å bære denne magen! Men som du sier er man jo ikke lenger gravid når nestemann er ute, så kreftene kommer nok tilbake;) Jeg har en gutt fra før, og er veldig spent på hva det blir nå! Må nok bare smøre meg med tålmodighet fram til UL Lykke til med resten av svangerskapet, fødselen, og det å bli pseudotvillingmamma!
Simselimsen Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Tusen takk:) det samme til deg:) Håper du får et ok svangerskap:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå