Gå til innhold

Vi har fått et nytt husdyr.. Brevdue av alle ting.. Den kom igår morges, og nekter å fly avgårde.. Hva gjør man med bortkommende brevduer??hehe

Anbefalte innlegg

Skrevet

igår løp den inn i gangen, er jo ikke redd for mennesker...

men æsj, jeg er litt redd for lus osv.. har prøvd å jage den, men det går ikke.. den er merka med to ringer på hvert bein.. så står det "dan 06" på den.. kan det være forkortelse for danmark tro..?!!

Skrevet

prøv www.brevduesport.no :)

Skrevet

Hehe, litt morsomt dyr å få i hus det da!

En venninne av meg er liiivredd fugler, ser for meg sirkuset om det hadde vært hos henne!

Aner ikke hva du skal gjøre jeg, men står det ikke noe navn eller tlf nummer på den?

En kompis av meg hadde brevduer, og de hadde merke med tlf på. Han måtte stadig vekk rundtom å hente de...

Men dette hjalp vel ikke deg noe særlig.

Skrevet

og den er nok dansk ja. Du bør ringe det nr som står der slik at han kan komme seg hjem, og du må gi han vann. *stakar pippen* :(

Skrevet

Altså står inne på brevduesport siden.. klikk der det står funnet/savnet due. :) Lykke til. Du får ikke lus fra duer, selvom den har det.. dyrelus smitter ikke til mennesker. :)

og se her http://www.brevduen.dk/

Skrevet

var inne å så der ja... får gå ut å gi den litt mat og vann stakkars... så får vi prøve å kontakte noen, og sjekke ut om det står noe nr på foten hans..

Skrevet

ja, du får gi han mat og vann så kanskje han blir sterk nok til å dra hjem snart. Stakar liten. :( Var sånn rapporteringsside inne på den danske siden iallefall. Han har nok ett nr på det andre benet også da. :) Du kan sende han hit..jeg vil gjerne være matmor for en brevdue noen dager.

Skrevet

Man kan få lus av fugler, men de lever ikke på deg. Jeg har selv fått det og det var heeeeeelt grusomt!

Skrevet

Ringte en mann i går, som ga oss et nr jeg kunne ringe videre til. Men han var sikker på den var dansk ja.. Tusler fortsatt rundt her, ser ut som den trives..hehe!! Vi får se hva som skjer videre, var snakk om at han ene skulle komme å se på den.. Ikke vet jeg hva vi skal gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...