emili78 Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Er det noen som vet hvor lenge jeg må vente med sex etter jeg tok ut spiralen? Tør ikke hive meg rundt ennå:-) Legen sa ikke noe om venting eller noe så kanskje noen her vet det.
Miss Misantrop Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Det er bare å sette i gang å lage barn etter at spiralen er tatt ut. (Ved hormonell Spiral bør man vente til man har hatt en normal syklus, men det er ikke skadelig for barn å bli unnfanget like etter at en hormonspiral er tatt ut, det er bare det at det oftere blir SA eller MA, den første måneden etter at egget fester seg.)
emili78 Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juli 2007 Dette er sikkert et dumt spørsmål. Men hva er SA og MA?? Det er mulig jeg har detti litt ut siden sist:-))
Miss Misantrop Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Nå har jeg dyttet litt på noen tidligere begreps utredninger. Kort sagt; "Spontanabort" (SA) brukes om aborter som starter med en blødning, mens "missed abortion" (MA) brukes om aborter der fosteret dør, men det ikke kommer noen blødning. Noen utrykk du kan finne i bim listene er ikke medisinske utrykk. Som f.eks. Kjemisk graviditet. De lærde strides også om f. eks. når man har en implantasjonsblødning og hvordan skille mellom en implantasjonsblødning og en hormonell blødning. Derfor vil du finne en god del motstridenede informasjon på feltet. Selv har jeg likt å lese http://www.pernille.info/ Jeg vet ikke hvem Pernille er, men hennes informasjons side samsvarer godt med diverse faglitteratur, og hun holder seg unna populærlitteraturen.
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Heisann. Jeg fjernet min hormonspiral den 9 mai og fikk blødning den 11 mai som varte i noen dager. Vi hadde sex dagen etter jeg tok den ut. Tror jeg har blitt gravid ca 2 uker etter denne blødningen ( regner den som mens, men vet jo ikke om det var det ) Er nå 10 uker på vei. Legen tror jeg er lengre på vei så har fått time for tidlig UL for å sjekke. Hun mener at jeg kan ha vært gravid da hun fjernet spiralen. Egget kan ha blitt befruktet før hun fjernet spiralen og da hun fjernet den så festet egget seg, hmmm vet ikke jeg, blir hvertfall kjempespennende på UL. Er såpass stor nå at hun ville også sjekke om det kunne være flere der inne :-D Håper for guds skyld at det ikke er noen sammenheng med å bli gravid med engang en tar ut spiral og SA og MA.... :-( Satser på at alt er bra der inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå