Gå til innhold

KLØE!!


Emo girl

Anbefalte innlegg

hei!

jeg er nå i 9 uke og er plaget av kløe på kroppen, spesielt i hodebunnen, armene og skuldre. har hørt at det kan ha noe med hormonene å gjøre. er det noen andre som har opplevd det samme og som muligens har noen gode kjerringråd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Slik kløe hørtes plagsomt ut. Jeg plages ikke av dette selv og har derfor ikke så mange gode råd og erfaringer å dele med deg. Men har hørt at dersom du smører deg med parfymefri bodylotion skal det lindre på kløen. Selv er jeg veldig fan av A-creme som fås kjøpt på apoteket. En super og lukt/parfymefri krem som hjelper mot mye! Prøv den eller en annen krem du...håper det hjelper! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :) jeg har hørt at det er noe som heter svangerskaps kløe... kanskje det er det du har fått.

 

Tror ikke det er kjempe mange som får det, men ei jeg vet om fikk det. Og hun klødde noe voldsomt. Kanskje de på apoteket vet om noen råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Det hadde jeg i begge mine forrige svangerskap! Holdt på å bli gal av det til tider pga av at det var mest om natten det klødde. Til meg klødde det mest på hendene. Det eneste som hjalp var Aurax(slik man smører på insektsstikk).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klør på puppene, ryggen og leggene! Klør og klør! Fått noen røde flekker på puppene etter jeg klødde i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at kløe kan være et lite hint om at det er en gutt der inne..?! Min kollega klødde veldig, og hun får en gutt i disse dager :-)

 

Håper dere alle finner en kur mot kløen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klødde og klødde i begge mine siste svangerskap. Har en gutt og ei jente, så jeg tror ikke den teorien holder. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg svare på vet du. I mitt forge sv.skap fikk jeg en intens kløe som vedvarte lenge. Prøvde det meste kan du si.

 

Det som hjalp meg best var å ta allergitabletter, og i små perioder hydrokortisonsalve.

Forskjelleige jordmødre var enig og uenige i dette, da dette ikke var det "sunneste" å bruke i et svangerskap. Men de som var enige i dette mente at for at barnet skulle ha det bra måtte mor også ha det bra. Å jeg klødde så fælt at blodet rant...

 

Jeg skal ikke si at det er dette som er lurest å gjør, men det var dette som hjalp best på meg selv om ikke kløen forsvant helt.

 

By the way... så ble det jente, så der gikk teorien til noen i vasken:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...