Gå til innhold

funker virkelig dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått med sterke modningsrier i tre dager (har termin 26 juli)..leste så her at det er mange som spiser kanel. tenkte så jeg skulle prøve..ikke at jeg helt skjønner hva det skal være godt for..men blandet så ca en spiseskje kanel ut sammen med litt vann og helte i meg guggen..nå, etter et par timer har jeg vært på do å bæsjet hele tre ganger..siste gang nå kom det helt utrolig mye..og jeg som i hele mitt svangerskap har gått med hard mage og såvidt bare klart å tømme nr to maks to ganger i uka!!!...er det kanelen eller???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så da kan man drikke det når man kjenner at noe er på gang og få tømt tarmen før man drar på klinikken?? håper å slippe klyster..

Skrevet

Det er sikkert verdt å prøve :) Men jeg skal ha klyster uansett :D

Skrevet

Jeg syns klyster virker så ubehagelig, selv om jeg har skjønt at folk flest her på forumet er positiv til det. Men uansett stod det jo at kanel var bra under fødsel og virket positivt på rier og smertestillende, så kan absolutt være verdt å prøve da ja ;-)

Skrevet

Til anonym!

Du må si fra om det virker da ;-) Om det blir fødsel av det ;-)

Skrevet

Oi oi, det sto jo på det nettstedet Pusi - Fødeklar henviser til at kanel ikke bør brukes under graviditet. Æ spis grøt med kanel på hver lørdag! Har ikke merket nå fare ved det til nu. De siste 2 lørdagne har æ imidlertid "pøst på" med kanel på grøten, men det har ikke hjulpet noe. Skal gå å lage mæ en kopp te nu og ha ei skje kanel i. kanskje det sette igjan nåkka. Gubben e helt imot å prøve sånne kjerringråd. Det må jo være farlig og mener at babyen kommer når den e klar for det!

Det siste har han jo forsåvidt rett i, men æ e så lei og sliten nu!

Skrevet

hei igjen..jeg er hi..nå gikk akkurat resten av sproppen til meg..tydelig at det er noe som skjer..håper bare riene fortsetter nå..og ikke stopper opp slik som de har gjort tidligere..

Skrevet

Kanel kan virke på riene ja, magen vet jeg ikke. Malt muskat er også riefremkallende, og personlig anbefaler jeg et soneterapipunkt jeg brukte i forrige svangerskap. Trykk på et punkt mellom tommelen og pekefingeren, i gropen nedenfor beinet. Dette virker utdrivende, og er derfor et punkt man ikke bruker på ny-gravide. Men det passer helt å bruke det nå, når du nærmer deg termin. Og jeg har erfaring med at det virker.:o)

Trykk en stund, og gjerne så ofte du kan! Det er også et punkt på stortåballen, midt under stortåa liksom. Få mannen til å massere der.

Skrevet

Kanel gjorde susen på meg, hehe:) Spiste en del kanelboller lørdag 2.juni, og natt til 3.juni startet fødselen:) Kan da iallefall tro at det hjelper litt, hehe:)

Skrevet

Så spennende da! Du må ha masse lykke til hvis det blir fødsel i aller nærmeste fremtid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...