Gå til innhold

Hjelp meg..noen! Inkontiens 1,5 år etter fødsel nr.2!

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn, på 1,5 og 4 år. Etter siste fødsel har jeg slitt med lekkasjer når jeg hopper, nyser, løper, herjer osv.

Dette er kjempeflaut! Men det verste er nok det, at jeg lekker urin når jeg har sex..!! Spes når akten er i høyeste tempo, så har jeg opplevd flere ganger at jeg har tissa på ham..skikkelig flaut!!!! Han har ikke sagt noe, og jeg håper ikke han har merka at det har vært urin, men han har påpekt at det plutselig har blitt vått ja..Og jeg kjenner det lukter urin:-///

Er det hjelp å få??? Jeg er jo bare 24 år jo....buhuhu...

Fortsetter under...

Hei

Jeg har også to barn på hhv 3 år og 1 år. Selv om jeg har vært flink til å knipe, er jeg både vid i åpningen og slapp i blæra. Jeg må konsentrere meg hver gang jeg nyser eller hoster for å ikke tisse på meg. Ikke gøy. Dessuten "promper" jeg med skjeden hvis jeg f.eks kryper på 4 på gulvet, eller noen ganger under sex. Men det mest pinlige er vel at det surkler/smatter i dåsa når jeg går i løse bukser eller skjørt uten stram truse. Spesielt pinlig er dette på jobben når jeg går forbi de andres kontorer. Legen har henvist meg til vaginalplastikk på sykehuset, så får jeg vente og se om jeg blir vurdert der.

Du får prøve å knipe. Men hvis du føler at det ikke har særlig hensikt, kan du jo prøve om fastlegen vil sende en henvisning på deg.

hei

jeg har også noe av samme problem som deg, det kan hende jeg blir vurdert til vaginal plastikk, men de sa jeg burde tenke meg godt om, for det kunne bli arrvev som kunne være plagsomt i etterkant.

Har du hørt noe om dette?

Hei

Jeg er anonym over her. Jeg vet ikke om det blir arrvev som blir plagsomt ved sex osv. Dette får jeg sikkert vite når jeg kommer opp på sykehuset til konsultasjon. Det fastlegen sa til meg, var at jeg ikke bør prøve å få flere barn etter dette siden det da evnt sprekker opp under ny fødsel. Tror ikke jeg skal ha flere barn, men jet er skeptisk til dette med arrvev og hvor omfattende inngrepet er osv, sykemelding osv, hvor lenge blir jeg borte fra ungene osv. Tror jeg skal prøve å knipe ekstra godt igjen før jeg skal vurderes - så kanskje jeg slipper.

Det fins hjelp! Mange har god nytte av fysioterapi.Legen kan henvise deg. Ellers fins det en enkel operasjon som heter tvt. Operasjonen gjøres i lokalbedøvelse og 80-90% blir helt friske. Snakk med legen din.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...