Gå til innhold

Om man skal ha både hund og katt, hvilken rekkefølge er da best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at kanskje det var best å få de likt, men søstern min sa at det var best å få en av de først, men hun husket ikke hvilken..

Noen som vet eller har erfaringer?

Skrevet

Vil personlig mene at begge er best å få på en gang, men skal du få en av gangen ville jeg skaffet hunden først. De er enklere å få til å like katter, enn motsatt =P

Skrevet

Dyrlegen vi bruker mente det var det samme hva man får først.Selv hadde vi katter først, og fikk så en valp. De 2 eldste kattene ble litt fornærma, mens kattungen så på hunden som en lekekompis. Men det tok ikke lange tiden før de voksne kattene godtok hunden heller. Nå ligger de gjerne "krølla" i hverandre og koser. Kjempesøte altså! Men man burde kanskje se ann rasene kanskje...noen er jo særere enn andre. Selv har vi blandingskatter... og hunden er 3/4 labrador og 1/4 Boxer, og dette gikk over all forventning!

Skrevet

Hvis du skal ha valp og kattunge vil jeg tro det er best å få dem samtidig slik at de "vokser opp" sammen.

Skal du ta til deg voksen katt og hund vil jeg tro det kanskje er letterst med hund først pga katter pleier ofte å være litt egne/sære. Det er lurt å tenke på hvilke raser du vil ha og hvilke raser som lettere passer sammen.

Vi har 2 hunder og det gikk 1 år før de ble venner og kunne være alene sammen så det kan være vanskelig med samme type dyr også.

lykke til.

Skrevet

Min erfaring er at det er lettest å få hunden først. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og de er fremdeles ikke venner nå 5 år senere. Men den katten vi fikk for et år siden (som kattunge) er bestevenn med hunden, de sover sammen i korga osv.

Skrevet

hatt voksne katter for så få hund og hund for så å få katt. gikk like fint begge deler

Skrevet

samtidig er best. Eller å få enten hunden eller katten mens de fremdeles er kattunge og valp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...