Gå til innhold

Det er noen som har det travelt...

Løyyypeeee!!

Anbefalte innlegg

Lille Hennie så dagens lys 9.juli, 3.mnd før tiden. Jeg startet plutselig med premature rier og ble forsøkt holdt igjen så lenge som mulig. Etter 2 døgn var det ingen vei tilbake, hun ville ut i verden. HUn ble født i uke 27+6 var hun 1000g og 37cm. Liten, men tøff!! :o)

IVM-prinsessa er utrolig sterk og nå ei uke etter fødselen er hun så og si uten medisinsk behandling. Hun ligger i kuvøse og skal få ro til å vokse og gro. Vi må nok belage oss på å bli på Rikshospitalet til mellom uke 35 og termintid, men vi gleder oss allerede til å få ta med vår skjønne pie hjem! :o)

Ønsker dere alle en god sommer videre. Lykke til for dere som går og ruger på små vidundere, ikke følg mitt eksempel, knip igjen!

Lillingønske; håper du har fått din porsjon av bekymringer nå. Ser du har hatt blødning.. håper du snart får se et bankende hjerte på ultralyd og at kvalmen melder seg, så du får følesen av å være gravid ;o) Tenker på deg.

Fortsetter under...

Kjære deg, Pia_29! Gratulerer!! Gud som jeg har tenkt på deg!!! Virkelig. Veldig godt å lese at ting er bra nå :-) Fantastisk at hun er uten medisinsk behandling. Ei tøff lita hjerteknuser det - det er helt sikkert :) Jeg tenker på deg mye og er veldig glad for at alt er bra. Håper du sender en oppdatering innimellom her - følger med i spenning!

Med meg er alt bra! Ingen blødning etter den ene gangen og ingen smerter heller. Så jeg velger å tro at alt er bra nå. Har jo tatt fem tester og alle har vært positive. Det er vel heller det at det føles litt for godt til å være sant at jeg endelig er blitt gravid ;) Er bittelitt mer uggen og føler meg litt mer gravid nå om dagen, og timen til første UL er bestilt!

Igjen, jeg tenker på deg og er så glad for at alt er bra med dere :-) Hennie er ei tøffing!

God klem fra meg :-)

Kjære Pia_29!

Nå ble jeg overrasket, tenk at du har fått baby allerede, og så tidlig!

Vi som skulle følge hverandre med termin samtidig..... Har vært inne her en del og sett etter deg selv om jeg ikke har vært aktiv med innlegg. Har ikke sett deg heller så mye, men nå skjønner jeg hvorfor......Er glad for at alt ser ut til å gå bra med lille Henny. Kan ikke helt se for meg hvordan det må være å få en baby på 1000 gram, min sønn var 3800 da jeg fikk han. Men hun høres utrolig sterk ut. Bor dere på Rikshospitalet? Fødte du der? Ble det keisersnitt siden hun var så liten?

Masse gratulerer til deg og din mann, og all lykke til i tiden fremover!

Er koselig om du skriver litt om hvordan det går med Henny og dere.

Hilsen fra

Mother77

Annonse

Mother77

Hei!! Hehe, jeg har jo sett etter deg også! :o) Håper alt gåt bra med deg og svangerskapet!??

Ja, dette ble ikke akkurat som planlagt. Jeg hadde vel nesten ikke tenkt tanken på for tidlig fødsel, heller, så det ble en brå omstilling, kan du si. Jeg skulle egentlig hatt første feriedag i dag, 4 uker ferie, 3,5 uker jobb og så permisjon... det er helt utrolig at hun er født sååå lenge før termin.

Det ble vanlig fødsel, ja. Etter å ha forsøkt å holde igjen riene i 2 døgn, var det ingen vei tilbake og hun kom ca 1 time etter at jeg ble overflyttet fra obs.posten til føden. En ukomplisert vaginal fødsel, står det i papirene. Mannen jobber utenlands og kom ikke hjem før 4 dager etter fødselen, det var vel den største belastningen. Ikke minst for han.

Vi håper og tror at alt vil bli bra, bare hun får litt tid på seg. Hennie har påvist forholdsvis små hjerneblødninger på begge sider, noe som dessverre er en vanlig komplikasjon for disse små. Vi håper bare at de ikke vil gi henne noen varige men. Hun er også fortsatt avhengig av C-pap, får sondemat og ligger i kuvøse, men vi får ta henne ut 1-2 ganger i døgnet og ha henne på brystet.

Nå når ting har roet seg, merker jeg at vi vil få testet tålmodigheten vår i løpet av de neste 5-10 ukene vi må beregne å være her på Riksen, men skal vel ikke klage. Jeg fødte her ja, i dag er det 14 dager siden fødselen og Hennie nærmer seg fødselsvekt igjen, etter å ha vært nede i 850 gram.

Du jobber her på Rikshospitalet? eller på Ullevål? Merker at jeg gjerne ikke skulle ha vært sykepleier, når man havner i en sånn situasjon. I blant er det greit å ikke vite for mye og jeg sliter også litt med å legge fra meg sykepleierrollen og BARE være mamma.. :o)

Ha en fin "sommerdag" videre :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...