Gå til innhold

Brystreduksjon - hvor er de flinke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå endelig tatt det store skrittet og gått til legen for å få brystreduksjon. Sannsynligheten for at jeg får det offentlig dekket ser jeg på som veldig stor. Er glad for at jeg har fått startet på prosessen, men det er litt skremmende også. Har jo hørt en del historier om mislykkede operasjoner.

Er det noen her som har fått dekket en slik operasjon? Hvor gjorde du det og ble du fornøyd? Bergen kirurgiske sykehus AS har kortest venteliste så jeg satser på å få det gjort der. Er det noen som har fått det gjort der?

Blir veldig glad for å høre fra alle som har tatt en slik operasjon! Uansett hvor det er gjort...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg tok reduksjon på et lite offentlig sykehus på vestlandet for snart tre år siden, og det ble da naturligvis dekket. Fra jeg besøkte fastlegen min og til operasjon tok det i underkant av fem mndr. Det ble fjernet 800 og 900 gr. Lite smerte, lå på avd to netter. Endel ubehag da dren ble fjernet døgnet etter.

Jeg har full følelse i ene vorten, og ingen i den andre.

Ved kontroll 6 mndr etter var alt perfekt, men etter dette begynte jeg å danne stygge arr som klødde og utvidet seg. Dette er noe som kalles hypertrofisk arrdannelse, og forekommer hos enkelte personer uansett hvordan eller hva kirurgen gjorde. Plagene var periodevis så ubehagelige at jeg i halvannet år gikk jevnlig til hudlege der jeg fikk kortisoninjeksjoner for å lindre kløen og minske hevelsen. Arrene er idag så godt som kløfrie, på det bredeste 2-3 cm og mørk lilla.

Vel.... Vil bare si at jeg på tross av alt dette aldri har angret ett sekund, og ville gjort det igjen på dagen!! Livet er sååå mye lettere. Men det er greit å høre hvordan det KAN gå.

Tvi tvi... og lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...