Gå til innhold

Vil ikke sove

Sneglemamma med nr. 2 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 5 uker sover nesten ingenting(i snitt 6 timer) i løpet av døgnet. Eneste måten å få han til å sove på, er å trille tur eller kjøre bil. Med en gang vi setter fra oss vogna, eller tar han ut av bilsetet, så våkner han. Han sover også veldig lite om natta. Han sovner ved puppen, men når vi løfter han forsiktig over i senga, så våkner han 9 av 10 ganger. Noen som har noen gode råd for hva vi kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er vår gutt og, han er 7 uker. mitt råd, ivertfall om natte er å la han sove ved puppen, det gjør jeg. for om natten må jeg prøve å slappe av litt. så når han våkner stapper jeg puppen inn og vi sover videre. jeg sover ikke godt, men får ivertfall blundet.

6 timer er veldig lite, kansje snakke med HS?

våre sover 10-11 timer iidøgnet, men har vært litt bedre i dag ig igår, da sov han 2 timer i vogna ivertfall.

vi må håpe det går seg til!!! når de blir større

føler veldig med deg

Skrevet

Har det vært sånn hele tiden fra han ble født? Jeg tror jeg ville hørt med HS / legen, eller evt ta kontakt med en kiropraktor... Jeg kjenner flere som har fått hjelp fra kiropraktor. Det kan være han har låsninger i nakke/rygg eller mageprobl eller liknende? Da kan det hjelpe med kiropraktikk!

Det at han trenger å trilles er jo veldig vanlig når de er små, ofte i lang tid. Men det at han kun sover 6 timer i døgnet gjør at jeg synes dyu bør spørre en profesjonell pga det høres veldig lite ut...? og kanskje han er da inne i en ond sirkel der han er mye overtrøtt og da sover unger ofte mindre, for de finner ikke roen...

Jeg ville også samsovet med ham hvis du er komfortabel med det! Så vil kanskje både du og han få mer søvn! Husk, det er like viktig at DU får hvile!!! Samsoving er nok veldig undervurdert i vår kultur, som en metode å få mer søvn når man har småbarn! Her i gården gjorde vi det de første 3 mndr og fikk mye mer søvn begge to!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...