Gå til innhold

Bekymret for alt. Noen fler? Uke 20, nesten ikke spark...

Anbefalte innlegg

var på ul fre og alt bra, men klarer ikke la være bekymre meg likevel. Bekymrer meg for det meste..Nå at jeg ikke kjenner så mye spark som noen av dere (er i uke 20)..Ikke kjent ordentlig, bare vage, og ikke på et døgn nå.. kramper og stikk i magen, men ikke vondt, abre litt..Uff. Noen andre som har det sånn? er det farlig?

Fortsetter under...

Kramper og stikk i siden trenger ikke å bety noe galt; det kan være at leddbåndene som holder livmora på plass tøyer seg, og det kan føre til korte "tak" og stikk, nesten som å få sting.

Fosteret kan være veldig rolig av seg, og ingen føler akkurat det samme når det gjelder barnets bevegelser. Forrige gang sa jordmora mi at jeg skulle kjenne omtrent like mye bevegelse hver dag.

Så ikke sammenlign deg med alle andre gravide så veldig mye; du har din egen "normal" å gå etter, og den kan variere veldig mellom de ulike svangerskapene også. Jeg kjenner andre typer bevegelser denne gangen enn sist...

Skaff deg en time hos lege eller jordmor dersom du blir veldig bekymret, men det går nok fint! :-)

Jeg er i uke 19 + 4 og merker heller ikke stort til spar o.l. På ultralyden sa de at det\ var fordi morkaken min ligger på fremsiden av magen. Jeg fikk beskjed at jeg ikke vil merke spark før fosteret har blitt sterkere...

Hei. Jeg har først begynt å kjenne spark den siste uka. Er annengangs og 20+3. Er vel ikke før rundt uke 26 at man skal ta kontakt med lege om man ikke kjenner spark hver dag. Håper du klarer å roe deg og heller nyte de sparkene du kjenner :-) De stikkene er heller ikke uvanlige. Alt strekker og vokser jo mye nå. Lykke til :-)

Hei!

Jeg er like langt som deg...20 + 4 og syns jeg av og til kjenner noen "bobler" om kvelden etter jeg har lagt meg men trodde jeg skulle kjenne mye mer....alt ok på ul for et par uker siden så tror vi bekymrer oss unødig men kjenner følelsen....særlig når andre gravide kjenner "masse", men er jo viktig hvordan morkaken ligger også så så lenge du ikke blør eller har vondt så tror jeg nok vi er safe - ellers får vi ta en tur til jordmor!

Kjenner meg igjen er 18+5 i dag og føler meg absolutt ikke gravid,om jeg har kjent spark vet jeg ikke,er 1 gangs. Synes magen har vært likedan en stnd nå, var på UL på onsdag (11 juli) og da var alt i orden. Tanken på MA klarer ikke helt å slippe taket i meg,hadde en i feb. Skulle gjerne ha hatt en babywatcher av og til.........

P.S: het Solstrålen&julemirakelet før.

Annonse

jeg er annen gangs og er 20+6 i dag begynte å kjenne spar for ca 2 uker siden, men det er ikke hver dag og heller ikke sterke spark....

skal til jm på mandag og det gleder jeg meg til...håper jeg får en ny ul da :)

med Sander så var han mega rolig, så jeg håper ikke tulla blir lik han

hei, takk for svar til deg og alle. Har lest meg opp litt og spark merkes mellom 14 og 24 avh av tidl graviditet og morkakeplassering osv. Min er foran, det betyr at det ikke er så rart selv om jeg fortsatt er bekymret. Men da er 18-19 altså god "klaring". Og alt er jo bra for oss begge, får prøve å tenke mer på det. Men jeg vet rett og slett ikke hva en ma er? Du må ikke svare..

MA er missed abortion, jeg hadde det i februar, og merket ikke at noe var galt før jeg kom på en tidlig UL i uke 12. Bekymringen for å oppleve det en gang til sitter enda, tiltross for at jeg er kommet såpass på vei. Tenker på det av og til men ikke hele tiden heldigvis. Går nok bra for oss begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...