Gå til innhold

HVILKEN BLEIE BRUKER DERE PÅ DERES BARN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HVORFOR AKKURAT DENNE BLEIEN?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har gått over til tøybleier på nr tre på 18 mnd- drittlei engangs -stinkende bleier.- mindre søppel - såre lysker med engangs

- og mye mer klesvask blir det i grunn ikke. Vasker ca 3 ganger i uka.

Bruker mest brettebleier (gas) fra jysk 12 stk til kr 99- billig! Ekstrainnlegg har jeg sydd av bambushåndklær fra jysk. Utenpå bruker jeg brillebukser og ullbukser fra nøstebarn.

Har og noen imsevimse bleitrekk med PUL (polyurethan) som sperrelag, popolino formsydde (frotte) fra nøstebarn, et par imsevimse altiett bleier og et par mothers touch fra Stellerommet

Skrevet

Til vanleg brukar vi tøybleier (billegaste av dei billegaste - kosta 10kr pr. stk hos BabyKos då vi kjøpte dei), men så lenge vi bur hos svigers går det i eingongs. Pampers, libero, first price, euroshopper - det som er billegast på den butikken vi er på når vi treng bleier.

Held på å sy ny "bleiegarderobe" til småen + til den i magen, og i neste veke flyttar vi ut herfrå så då er det tilbake på tøy. Med heimesydde trykknapp-bleier med ullbukse utanpå. Gleder meg... Får nesten litt vondt i magen kvar gong eg kastar ei eingongsbleie i bosset...

Skrevet

Libero up & go. Fordi han har nektet å ligge stille for å skifte bleie siden han var 5 mnd gammel. Så her må det gå unna, har ikke tid til noe borrelås her i gården. Men hvis han hadde gjort det så hadde jeg brukt Pampers active fit.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Skal bruke brettebleier med brillebukser og ull utenpå

Skrevet

jeg bruker libero og er veldig fornøyd med dem.....

Skrevet

Vi skal bruke Fuzzi Bunz lommebleier fordi:

-De er behagelige for barnet. Jeg bruker selv truseinnlegg i toey--i samme stoff som disse bleiene er laget av, og kan bekrefte at de er 100 ganger mer behagelige enn papir og plast. Selv kommer jeg ALDRI til aa gaa tilbake til papirbind etter aa ha proevd disse, og da vil jeg ogsaa heller at lillegutt skal ha noe godt mot huden i stedet for engangsbleier.

-Det er enklest. Vi ville ha toeybleier som er like enkle i bruk som engangsbleier (festes paa samme maate, osv.) Ikke det at bretting egentlig er saa vanskelig, da...men vi valgte FB i motsetning til f.eks brettebleier pga enkelheten/pappavennligheten.

-Det er mest praktisk. Orker ikke styret med aa drasse papirbleier fra butikken eller ut i bosset. Vi har ikke bil, og bor i blokk. For meg hoeres det logisk ut at aa slenge en vaskepose inn i en vaskemaskin tar mindre tid enn aa maatte dra med oss masse papirbleier hjem fra butikken.

-De er kule. OK--dette er et mindre argument, men dersom vi skal bruke masse penger paa noe til babyen er det jo litt kjipt om det er noe som bare skal kastes i soepla flere ganger om dagen. Fuzzi Bunz lommebleier er kjempesoete--kommer i MASSE kule farger, og jeg tenker egentlig mer paa dem som klaer enn bleier.

-Oekonomi. Langt ifra det viktiske argumentet, men vi betaler bare halvparten av det vi hadde gjort dersom vi hadde brukt engangsbleier for denne ungen, og soesken kan bruke de samme bleiene gratis. Synes det blir dumt aa "hive pengene rett i soepla" med engangs. Men dette er langt ifra det viktigste argumentet, altsaa...

-Miljoet: dette var egentlig ikke en grunn til at vi ville begynne med toeybleier, men har liksom blitt en fin bonus etter hvert. Vi sparer naturen for produksjon av 5000-8000 bleier med hvert barn og 1 1/2 tonn med soeppel. En fin ekstra-bonus i disse tider...

Skrevet

Har tidligare brukt Libero sine bleier, up & go på dagtid fordi jenta vår nekta å ligge i ro på stellebordet. Up & go var då enklare å få på. Prøvde Pampers sine easy up pant no etter at ho blei 6 mnd. Synes desse er mykje lettare og bedre å ha på for ho! Smalare mellom beina, mjukare, tynnare og ikkje so stramme i livet (Libero sine var stramme uansett korr høgt vi gikk i størrelse..) Ser ut til at ho lika desse mykje bedre! Lettare å bevege seg i osv.

Kjem nok kun til å bruke pampers framover ja! :)

Skrevet

Vi bruker en rekke forskjellige merker tøybleier. Det er definitivt det beste valget for oss.

Skrevet

Vi prøvde med Pampers da vi kom hjem, men de lakk som en sil uansett hva vi gjorde. Gikk fort over til Libero av samme type som vi brukte på barsel, og de fungerer utmerket.

• 3 uker senere...
Skrevet

Brettebleier med ullbukse utenpå. Skal bruke formsydde når hun blir litt større. Vi var litt usikre i begynnelsen på tøybleiene og følte oss veldig sære, men nå er vi veldig stolte av og fornøyde med valget vårt. Snuppa blir aldri sår, og tøybleiene lekker nesten aldri. Med papirbleier, som vi av og til bruker når vi er "i byen", opplever vi stadig ubehagelige overraskelser. Vi har prøvd Pampers, Libero og Moltex Øko. De siste er vi mest fornøyd med, fordi de er mest miljøvennlige.

Skrevet

Bruker Libero mini foreløpig. Med forrige mann fulgte vi Libero sin serie hele veien til bleieslutt et par mnd før 4 årsdagen! Fra rundt ett års alderen var det up & go det gikk på.

Godt fornøyd med disse bleiene. Prøvde pampers og et par andre "billigbleier" De passet ikke i det hele tatt. Alt tøyet ble vått ved hvert skift og lillegutt ble fort sår også.

Så her blir det Libero denne gangen også-

Skrevet

Jeg bruker bleiene man får kjøpt på lidl er kjempe fornøyd med de ,har har aldri hatt noe problemer med de som jeg hadde med pampers william ble helt våt på magen og ryggen stakkars.pluss at de fra lidl er kjempe billige 30kr for 56 bleier.andbefaler de på det sterkeste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...