Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Er det vanlig å nattamme når barnet fortsatt er 10 mnd? Det gjør meg egentlig ingenting, men jeg savner å kunne gå ut med venner engang i blandt. Jeg er ingen partytype, men å kunne sitte i lystige lag med en flaske vin savner jeg. Hvordan kan jeg event nattavvenne? Jeg har prøvd å tilby vann o.l, hun drikker av det, men hun sliter med å sovne. Hun sover i noen sekuner, så våkner hun igjen. Smågråt er det, men ikke ille. Dette pågår om og om igjen til jeg gir opp og gir pupp. I går kveld holdt vi på i nesten to timer. Når hun får pupp sovner hun igjen, men hun slipper puppen før hun sovner, så hun sovner ikke med puppen i munn. Kjenner det som tærer mest er tanken på at jeg ikke har MULIGHETEN til å fra ut. Utenom det gjør det meg ingenting ånattamme. Vi samsover, så det går ikke mye utover søvnen min.
Expat Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 Ja, det er helt vanlig og den måten du gjør det på er helt grei. Vin i moderasjon er også ok, om du har ett glass innabords når du ammer nå som ungen er nesten ett år, så går det nok greit! Mormorer har en ekkel tendens til å mestre slike barnebarn til en misunnelsesmessig grad, min lille nattammet masse i denne alderen, men sov hun inne hos mormor sov hun rett igjennom! Hadde jeg ikke blitt advart om at sånn var det hadde jeg blitt kjempesur på ungen
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Hei Expat! Takk for svar. Jeg tar et glass vin for kos nå å, men den første oppvåkningen til jenta mi er kl 24, så jeg kan liksom ikke gå ut... Hun roer seg ikke hos pappan... Tror du likevel mormor kan klare det? Vurderer å prøve at pappan har henne i meitai når hun våkner, men jeg vet ikke om det funker.. Kanskje jeg kunne klart å nattavvenne på denne måten, eller vil hun da våkne likevel for å bli bysset? En liten ting til.. Hvis jeg lar det skure å gå. Når kan man forvente at de slutter å våkne? Hun spiser nå 1-2 ganger om natten.
Expat Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Vel, det kommer veldig an på ungen. Om "skrikemetoder" er din greie, så går det jo det og. JEg fikser ikke det, pappan er bedre til det. Og som sagt, hun sov hos mormor og morfar (på deres soverom), de snorker som godstog, og hun ga ikke et pip fra 22-7! Vi trengte akutt søvn da, det var kjempedeilig!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #5 Skrevet 17. juli 2007 Jeg er sterk motstander av skrikekurer!! Det er jo derfor jeg foreslo å heller la henne være i meitaien... Det jeg mente med å la det skure å gå var at jeg lar det være som der er nå. Altså om jeg lar henne nattamme akkurat slik hun vil, når kan jeg forvente at hun sover over natten av seg selv?
Expat Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Hos oss skjedde det en vakker dag da hun var 13mnd. Det er visst ikke så uvanlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå