Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #1 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei, Velger å være anonym da dette blir litt intimt. Fødte for 3 år siden etter et normalt svangerskap. Blødde masse under hele fødselen, ca 1,3 liter. Ingen er helt sikre på hvorfor, men på en eller annen måte fikk jeg en rift innover i skjeden som blødde ganske mye. De brukte 1 time på å sy. Greit nok det, men det tok 3 uker før jeg kunne sitte og det tok nesten 2 år før alle smertene var borte ved samleie. Nå er jeg gravid igjen og skal snart føde (termin om 2 1/2 uke). Har vært til samtale hos jordmor på sykehuset og ble egentlig beroliget der til å føde normalt. Alle statistikker viser jo at det er mindre sjanse for store rifter ved annen gangs fødsel. Dessuten ble jeg lovet den mest erfarne jordmor som er på vakt. Har nå syket meg opp til normal fødsel gjennom hele svangerskapet, men for ca 1 1/2 uke siden fikk jeg en vond utenpåliggende hemoroide og da var jeg ikke så tøff lenger. Jeg vet at det er mange som føder med vonde hemoroider og det er ikke grunnen til at jeg ikke vil føde vanlig, men det var det som var dråpen. Er nå helt fortvilet og er livredd for at jeg skal revne og bli helt ødelagt, handikappet nedentil osv. Noen som har liknende erfaringer? Gode råd? Skal til fastlegen imorgen og vil be om keisersnitt, men vet ikke om det er mulig så kort tid før termin? Er redd jeg kommer til å angre veldig hvis det blir vanlig fødsel og jeg opplever det samme som sist. Takknemlig for svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9856125-keisersnitt-eller-vanlig-f%C3%B8dsel-etter-smerter-etter-f%C3%B8dsel-som-gikk-over-etter-2-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
elfmade Skrevet 17. juli 2007 #2 Del Skrevet 17. juli 2007 dette er jo et valg du selv må ta, og det kjennes litt skummelt å uttale seg men jeg har faktisk så mange som tre venninder som har hatt vanskelige födseler hvor de har sydd mye og hatt masse problemer i etterkant og to av de har nå fått nummer to med ks og sa at det var 1000 ggr bedre enn de födselene de har hatt. Og de kom seg mye fortere etterpå. Har ingen erfaring med födsel selv, hadde planlagt ks sist så dette er ren 2håndsinformasjon. Og det er selvfölgelig individuellt, du kan jo få en enkel og fin födsel denne gangen, men skjönner at du bekymrer deg! Når det gjelder å få ks såpass sent så skal det ikke väre noe prob, men du bör starte prosessen raskt. Håper jeg ikke har pussa på meg mange anti-ks`ere:) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9856125-keisersnitt-eller-vanlig-f%C3%B8dsel-etter-smerter-etter-f%C3%B8dsel-som-gikk-over-etter-2-%C3%A5r/#findComment-9857846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå