♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. juli 2007 #1 Skrevet 17. juli 2007 Begynte på jobb etter ferien igår, og det var jammen ikke lett når en er så kvalm. Det gikk på 50% hele dagen.... Stod derfor opp for å ringe legen idag morges, om jeg kunne få timen den 30 juli noe før. Sa til damen hvorfor jeg ringte, og sa det var vanskelig å gå på jobb når en er så kvalm. Men hun forklarte bare at sann er det, så måtte prøve med egenmelding for å se om det ble bedre. Javel tenkte jeg... Ringte nå legen for å så en time tidligere, så jeg evt også kunne få en sykemelding. Har brukt endel egenmeldinger frem til nå, så ikke mange dagene igjen der. Trodde derfor man hadde leger jeg..... Orker ikke gå på jobb, så får bruke egenmeldinger da.... Ble bare litt skuffet av svaret fra legen.....
3 skatter ute:) Skrevet 17. juli 2007 #2 Skrevet 17. juli 2007 hvis det ikke er så langt på legesenteret, reis dit, forklar deg og si at du må ha hjelp. de har noen timer ledige innimellom, er bare og være der så man får dem.
Mamma_25 Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Heisann Jeg var så sinnsykt kvalm her for litt over 2 uker siden gikk bort på legekontoret og sa til dama i skranka "kan jeg få en time snarest?" så lurte hu på hvorfor.. så forklarte jeg henne at jeg var gravid og var så kvalm at jeg ikje orket å gå på jobb... legen hadde en ledig time med det samme (heldigvis) og var inn og snakket med han og etter 5 min kom jeg ut igjen med sykemelding for 2 uker! Så sa han om du trenger lenger så bare kom tilbake så skal vi ordne det. Det spørs kanskje fra lege til lege.. nei ikje vet eg.. men kvalmen min har avtatt litt siden jeg ble sykemeldt hadde første arb.dag igjen i går. Håper legen din gir deg sykemelding. for det er IKJE godt og gå på jobb og er kvalm og elendig det vet eg alt om... Lykke til! klem
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #4 Skrevet 17. juli 2007 Har du prøvd å ta noe for kvalmen da? Jeg synes Ingefær-kapslene hjalp mye. e har også mange ting på apoteket du kan prøve, bare spør. Er jo ingen vits med sykemld så lenge man ikke får noe for kvalmen da...Pleier jo å vare til hvertfall uke 12, har erfaring der...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2007 Er hjemme fra jobb nå, på egenmelding. Vi har single dager på min arbeidsplass, så er ikke 3 dager om gangen. Får se om jeg kommer meg så jeg kan gå mot slutten av uken. Har ikke prøvd å ta noe, tar nesten aldri medisiner og er veldig skeptisk til endel som kansje kan skade barnet....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #6 Skrevet 17. juli 2007 Er ikke snakk om noen medisiner her, bare ren vanlig mat/krydder jo (ingefær feks.) Ellers er det jo å drikke farris, spise salte kjeks, love-hearts, salt potetgull, banan + diverse kjærringråd;) Du kan jo søke litt rundt på nettet og ikke bare sitte å tro at det er bare medisiner som hjelper? Sea-band kan også hjelpe, slike strikk rundt håndleddene, som sagt det går ann å spøre på apotek og helsekost. Ps: Tar aldri medisiner jeg heller om det ikke er nødvendig.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. juli 2007 Jeg har jo prøvd litt, spist banan, salte kjeks. Fikk sann sea-band av en veninne, men hjalp ikke meg. Kansje love-hearts kan hjelpe, er jo ikke dyre greiene det....
Miss Misantrop Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 Nå skal du høre på meg. Jeg har sittet på andre siden av bordet for deg. Dette skal du ikke gjøre; Gi legesekretæren spesifiserte opplysninger. Du skal formulere deg generellt. Si f. eks. generelle svangerskapsproblemer. Hvis hun spør og graver mer si at problemet er litt komplekst og at du ønsker time så snart som praktisk mulig. Du skal ta opp det virkelige problemet med legen. Det er han eller hun som skal ta en avgjørelse. Hvis denne legen sier nei til å sykmelde deg. Finn deg en ny. Ikke bruk opp alle egenmeldingene dine. Du har rettigheter. En av innleggene skriver at det ikke hjelper så mye med sykmelding om du ikke får noe for kvalme. Dette skjønner jeg ingen ting av. Hvis man er kvalm og kaster opp er det stor forskjell på å være i sitt egen hjem og slappe av eller måtte ordne seg, reise og prestere på en arbeidsplass. Selvsagt håper jeg også du får noe for din kvalme om du ønsker. Mange ønsker ikke å medisinere seg utover det man absolutt må i et svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Jeg synes det høres ut som om du bør ta en tur ned på legesenteret ditt, og si at du trenger time der med en gang, og gjør det på den måten Miss Misantrop skrev over her, ikke gi for mye informasjon til søster i skranken der. Ellers har jeg nylig hørt at pepperkaker faktisk skal hjelpe mot kvalmen, pga ingefæret som er i dem. Håper kvalmen gir seg snart, det er ikke noe godt å gå kvalm, det er sikkert og visst, og ihvertfall ikke om man er på jobb! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #10 Skrevet 18. juli 2007 søster i skarnken har ingen rett til å vite hva som feiler deg...si du skal ha en legetime så fort som mulig
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #11 Skrevet 18. juli 2007 fikk sykmelding med det samme jeg, kontordama skrev den mens jeg snakket med henne, og når jeg kom for å hente den, hadde legen kvittert.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 18. juli 2007 #12 Skrevet 18. juli 2007 ÅH!!!...nå fikk jeg sååååå lyst på pepperkaker )...hvor kan jeg få kjøpt det nå da?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2007 Takk for alle som har skrevet fine ting her inne- jeg kom til legen idag. Fikk undersøkelse, og slimhinnene var fine, livmoren kjentes fin ut, og livmormunnen var lukket. Alt så ok ut for en videre fin graviditet, og hun trodde ikke jeg kom til å få fler komplikasjoner. Så små blødninger som jeg hadde var ikke unormalt, men forstod jeg ble engstelig. Ble veldig beroliget av det- så nå er jeg litt bedre og. Kvalmen er under 50% av max- så skal komme meg tilbake på jobb imorgen. Snakket godt med sambo igår kveld- og endel var nok psykisk, jeg tenker alt for mye. Gjør det på mange ting, tenker på det mest negative som kan skje altid. Takk for all støtte snille damer
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2007 #14 Skrevet 18. juli 2007 Jeg har brukt hele ferien min på å være kvalm og dårlig. Fikk time hos legen først 7 august. Legesekretæren sa det ikke var noe i veien for å tilbakeføre sykmelding. Skal egentlig i jobb i slutten av juli, men holder meg hjemme til legetimen. Det er ingen som kommer å takker meg for at jeg kveiler meg skrall igjennom dagene på jobb. Bedre å holde seg hjemme.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2007 #15 Skrevet 19. juli 2007 jeg fikk sykemelding på dagen. Det skal jo ikke være noe problem sånn sett. Skal de liksom vurdere hvor din grense for å gå på jobb går? Nei, reis ned å stå på krava. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå