Gå til innhold

I ekteskapet, er det mannen som er far uansett da?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener nemlig at jeg har hørt at dersom et barn er født i et ekteskap og mannen der tar på seg farskapet, så kan ingen utenforstående betvile dette, krve DNA test eller noe i den retning. Så et program for noen år siden om en mann som hadde hatt et forhold til en separert kvinne. Hun hadde blitt gravid med hans barn, men så gått tilbake til mannen som valgte å ta på seg farskap. Den andre mannen som vuisste at han var far hadde ingenting hyan kunne si om saken. Kan det være mulig?

Tenker på dette av og til da jeg har en sønn som jeg var usikker på faren på da jeg ble gravid. Den andre ville nok gjerne vært far dersom det hadde vært han, men etter UL bestemte jeg og ny partner oss for å tro at dette var vårt felles barn. Nå skal vi gifte oss, og jeg tenker litt sånn at da er det uansett ingen mulighet for den andre mannen å kreve evt DNA test hvis han skulle tenke på det noen gang. (tror jo egentlig ikke at det er noe reellt problem da det har gått 6 år og ha har egen familie, men man blir litt opphengt når man har vært i en slik situasjon.) Er det noen andre som vet?

Fortsetter under...

Barnet ditt er jo ikke født i ekteskapet, så det gjelder vel ikke barnet du har *før* du gifter deg?

Samboer er laget mens moren og mannen hadde "pause". De ble sammen igjen, og hennes mann ble stående som far. Samoern har vel kun møtt sin biologiske far en gang, men vet godt hvem han er, har ingen interesse av kontakt med ham. Mens han som ble den ordentlige pappaen hans, har vært det siden, selv om han har vært skilt fra svigermor i 30 år. Det er ham han omtaler som faren sin, og det er han han har arverett etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...