Gå til innhold

Er ikke pappa'n tilstede i det spinalbedøvelsen settes ved ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Noen ganger venter vi på far, andre ganger ikke. Grunnen til at far kanskje IKKE bør være med: Far kan besvime, joda, jeg har sett det ofte. OG vi sparer tid, far kler på seg imens.... Tid er penger. Grunn til at han BØR være med: Støtte til mamma som er nervøs og redd. Det siste er helt greit dersom far ikke er ei pysete pingle, men det vet man ikke på forhånd. Så dersom du virkelig ønsker at han skal være der når du stikkes i ryggen: Si i fra når du blir møtt av personalet på operasjonsstua, oftest kan det la seg ordne. (Avtal med mannen din først, så du vet om han VIL se på stikket i ryggen....) Det er oftest ille nok for en mann å se på selve keisersnittet.

Mvh anestesisykepleieren

Han kommer inn etter at du er trillet inn på selve operasjonssalen. Bedøvelsen og alle forberedelsene tas som regel på et "forværelse" der far ikke får være med. Da blir han med på et annet rom og får på seg fine grønne eller blå klær:)

Tok selv spinal da jeg fødte vaginalt sist. Hadde tenkt til å si at han var der, men nå husker jeg sannelig ikke likevel? Mulig jeg var helt borte vekk pga smertene... :-)

Altså ikke pga sprøyta men pga fødselen :-)

Sprøyten var som englestøv fra himmelen, utrolig virkning!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...