Gå til innhold

Hva gjør man når man fikk bekkenløsning i første svangerskap...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å kjøpe MBT sko. De er fantastiske, og kan hjelpe noen med bekkenløsning. Om de hjelper mot det eller ei, så er de verdt pengene. De er utrolig gode å gå med. Jeg gårkun med de nå, vanlige sko er elendige i forhold. MAn får en helt annen kroppsholdning, økt muskelaktivitet i rygg, sete og ben, og dermed bedre blodsirkulasjon. Dette er jo spesielt bra når man er gravid, og kan være med å forebygge ødem og åreknuter for eksempel. Skoene fåes kjøpt hos fysioterapeuter og enkelte sportsbutikker. Koster fra 1800 kroner, men er virkelig verdt det.

Start tidlig hos fysio, slik at du lærer riktig holdning, hvordan du skal bøye deg, hvilke øvelser som kan forebygge. Gå turer eller tren forebyggende (men stopp om det utløser smerter). Gå på svømming forebyggende.

Hadde kraftig bekkenløsning sist, men har klart meg denne gangen, gått noen ganger hos fysio i starten, trent Mensendiecktrening en gang i uka, går turer, hviler og holder meg innenfor smertegrensen, og går på bassengtrening forebyggende. Er nå i uke 30 og utrolig nok har det gått bra hittil. Det er selvsagt ingen fasitsvar på dette, noen får det uansett hva de gjør....

Lykke til :-)

• 2 uker senere...

var eleeeendig i første svangerskap og hadde sett for meg det samme slitet med andremann......begynnte på vannaerobic da eldste var 7 uker og gikk i 2,5 år før andremann kom (hele svangerskapet også) hadde INGEN plager....

tok i tillegg kosttilskuddet kiselsyre som styrker bindevevet i kroppen....anbefaler derfor begge de to tingene på det varmeste :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...