Gå til innhold

Jeg blør:(


Gjest

Anbefalte innlegg

Så skjer det denne gangen også:( Hadde håpet at dette kunne bli et svangerskap uten blødninger:( Mitt første svangerskap endte i en SA mens mitt andre gikk bra til tross for blødninger de første tre mnd. Så nå er jeg altså gravid igjen 8+1 og har begynt å blø. Ingen smerter, kun litt blod.

Var innom fastlege kontoret i dag men der er det ingen sekretærer nå i ferien så umulig å bestille time!! Hva gjør dere andre visst dere ikke kommer til hos legen og gjerne vil undersøke at alt er bra med babyen?

Har lest andre som går på legevakten med blødninger uten at de får komme til der...Vil jo gjerne ta en ultralyd for å sjekke at alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blødning i uke 7. Ringte legevakten, men de bad med ringe legen. Legen plikter å gi deg time. Legvakten sa nemlig til meg at hvis jeg ikke fikk time, skulle de selv ringe å minne de på at de har som plikt å la gravide med blødninger e.l. få time. Jeg var på ferie da jeg fikk blødning, og ringte et lokalt legekontor, fikk time hos de. Så hvis din fastlege er "vrang", prøv et annet legekontor. Som sagt, i følge legevakten, kan de ikke nekte deg kontroll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 6 uker og begynte nå å blø litt når jeg var på do!!!! skal jeg ringe legen i morgen tidlig!!! skal til legen på onsdag!!!(legetime)

 

er ganske redd for at noe er galt nå ja!!! sambo sier det er vanlig å blø litt men klarer ikke å slå meg til ro!!! har hatt murringer i magen i hele dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men problemet er jo at det ikke er noen på kontoret. Har forsøkt å både ringe og stikke innom kontoret men det er ingen der. Legene tar sikkert bare de pasientene som har avtalt time før sekretærene gikk på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på legevakten og krev henvisning til ul. Jeg hadde styrt blødninger med klumper og fikk beskjed på legevakten at jeg hadde en sa og skulle dra hjem og blø ferdig! Men jeg krevde en henvisning til ul på ahus og fikk det og time dagen etter.

Da jeg kom dit viste det seg at spiren hadde det bra:) Da var jeg ca. 7.5 uke på vei. Har et hematom på livmoren som gjør at jeg blør så jeg er på kontroll 1 gang i uken, men alt er bra med spiren og nå er jeg 10+2.

 

Det er ikke uvanlig og blø, mange har blødnnger fra utsiden av livmoren. Så lenge du ikke har smerter er det ett veldig godt tegn.

 

Men krev henvisning så får du nok det :) Skjønner godt at du synes det er ekkelt.

 

Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg gått opp igjen på legekontoret og banket rett på kontordøren til legen. De er pliktig å skaffe deg legebehandling, pom ikke de har kapasitet selv, så må de skaffe vikarierende leger, evt på et annet legekontor.

Håper alt er vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja sist gang hadde jeg blødninger på utsiden av livmoren, satser på at det er det samme nå.....Tar en tur i morgen på legevakten el. eventuelt ringe sykehuset her....Håper bare at alt er bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo også en mulighet. Merkelig at alle sekretærene tar ferie samtidig??? Jeg skal uansett ha en legetime i morgen, orker ikke å gå rundt å være usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en time på en privatklinikk her i Bergen i dag. Ingenting ledig hos gynekolog der men satser på at de kan henvise meg videre til Haukeland. Blør mindre i dag og ingen smerter så krysser fingrene for at dette går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært hos legen... Tok GU og legen sa at det kun var spor etter blødning nå(gammelt blod). Hun mente at dette kom til å gå bra men jeg har fått henvisning til ultralyd på Haukeland. Ringer i morgen og håper jeg får time raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...