Gå til innhold

Male på jobben??? uff, nei..


Bianca83

Anbefalte innlegg

Hei dere! Er 4+4 i dag og på jobben skal det males og ordnes av oss ansatte nå (jobber på en gård). Men har jo hørt at dette ikke er så veldig lurt av gravide å stå i malingslukt, og jeg vil jo ikke gjøre noe nå som i værste fall kan få konsekvenser for den lille spiren vår. Er jo ikke så gøy å skulle fortelle jobb-kolleger om en graviditet så tidlig men føler jeg må for å forklare og unnslippe... Noen som har vært i lignende situasjon, eller vet om maling og graviditet er en bra kombinasjon (noe jeg tror det ikke er)? Eller noen gode råd på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg malte og pussa opp en del her hjemme sist jeg var gravid, da brukte jeg rett og slett ei slik lita maske som gjør at du ikke puster inn de farlige kjemikaliene.. Disse får du kjøpt på en vanlig interiør/maleforretning. Men mulig du må finne på en unnskyldning for å bruke maske også da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som har en svigerfar som er maler, spurte henne, og hun mente at malingen som blir brukt idag, ikke inneholder så mye farlige kjemikalier, men hun anbefalte meg (vi pusser opp og bygger ut) å ikke bruke soverommet den 1 uken. Men viss du er usikker kan du jo som hun over meg skriver bruke maske og du kan jo skylde på hodepine med malingslukt. eller ikke unnskylde noe i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket med jotun, for jeg har malt garasjen. De sa at å male utendørs var ikke forbundet med noen fare, for der er jo luftingen helt topp. Så kan du ta i et tak ute, er jo kanskje det det beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...