Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Dere som er så utrolig higne på å ta lakserolje... Nå har dere gått i 9 mnd og spist riktig, tatt vitaminer og gjort alt som står i deres makt for at dere skal få et sunt og friskt barn.. Også nå når dere er noen dager evt i høyden et par uker i det lengste fra fødsel er dere villige til å risikere helsen til barnet deres bare for å få det ut..før det setter i gangs av seg selv. Helt greit med ufarlige kjerringråd, men dette er ikke ufarlig.. Unnskyld, men jeg syns virkelig at dere er heeelt fjern. Sikkert mange som har gode erfaringer med lakserolje, men det finnes de som har smertelig erfart hva som kan skje. Og det er hva som kan skje dere bør bekymre dere for, ikke alle som har gjort det og har lykkes. Måtte bare få dette ut.
tommine Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Helt enig med deg!!!! Kan ha sex og gå lange turer men å være så desperat å bruke lakserolje... -der går grensa! Bare noen få dager til termin nå
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #3 Skrevet 16. juli 2007 Har ikke hørt om noen fæle erfaringer med lakserolje, virker bare så ubehagelig at jeg ikke gidder prøve det, men har prøvd fødepizza, ananas, sex, gå tur og slike harmløse ting på gøy uten at det funket for det :-) Har vel egentlig resignert med at han kommer når han kommer, men hadde vært greit å vite når så man kan planlegge i forhold til barnevakt til de eldste.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Lakserolje kan føre til styrtfødsel, og under styrtrier kan baby få for lite oksygen eller dø av sjokket. Den lakserende effekten kan også gå over til barnet som medfører at det bæsjer i fostervannet...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Dere som sier at det er så farlig, kan dere komme med linker til sider hvor det står? Synes det er rart at alle sier det er så farlig og babyen kan dø osv, men har dere noen bevis? Hadde det vært så utrolig farlig så hadde de vel ikke solgt det eller det hadde blitt advart mot gravid eller?? mener ikke å være krass, men bare lurer.. =)
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Uff da, da er det virkelig ikke verdt å prøve. Men tviler på at man prøver det hvis man vet om farene, man har vel ikke hørt annet enn at det skal være effektivt da. Men hva om man uheldigvis blir matforgiftet av noe annet? Kan det også påvirke babyen? Jeg har glemt å spørre legen om det, men tenkte litt på det etter at jeg var i et bryllup hvor flere ble kjempedårlig etterpå, men heldigvis ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Dette avkrefter delvis styrtfødsel, men anbefales heller ikke. http://www.babyverden.no/templates/QApage____14252.aspx
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #8 Skrevet 17. juli 2007 fant en nettside og der kommer det frem at lakserolje ikke er farlig, og at det faktisk har innvirkning på fødselen.. Det står castor oil og det er det samme som ricinusolje/lakserolje, er forskjellige navn på det. http://www.birthingnaturally.net/cn/technique/castor.html
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #9 Skrevet 17. juli 2007 Har ALDRI hørt at lakserolje er farlig!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #10 Skrevet 17. juli 2007 Nå er vel ikke det store her at det ER farlig med lakserolje, men at det KAN være farlig, og hvis man tidligere underveis har vært livredd for alt som KAN være farlig for barnet, hvorfor ta sjansen nå helt på slutten liksom??? Mye annet som kan være farlig, men som man ikke kan si ER farlig for gravide, men tar man da sjansen???? Om jeg kommer til å prøve lakserolje selv?? Tror ikke det, men om jeg begynner å gå over tiden, hvem vet hvordan jeg tenker da..... Men nå ønsker jeg veldig gjerne å gå frem til termin da, men ikke mer enn maks 3 dager over........ Lykke til alle sammen
Hva skjer'a?♂ Skrevet 17. juli 2007 #11 Skrevet 17. juli 2007 Babyen kommer når den kommer, er ikke noe mer å gjøre med:-) Jeg tror det er viktigere å fokusere positivt den siste tiden, jobbe mentalt med å nyte siste rest av opplevelsen av å være gravid selvom det er tungt og slitsomt.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #12 Skrevet 17. juli 2007 Lakserolje farlig?? Hm... kommer fra jormor i skrivende stund og hun anbefalte meg dette!! Sa at jeg kunne prøve to ss, maks. Jeg spurte om styrtfødsel, og hun sa at ungen kommer som den ville komt uten, og at det med styrtfødsel er en myte. Jeg opplever henne som en dyktig og faglig oppdatert jordmor, og jeg er sykepleier selv. ser ikke på dette som farlig. Er man skikkelig lei og er over termin, why not?
Vestlandske meierier A/S Skrevet 17. juli 2007 #13 Skrevet 17. juli 2007 kjenner folk som har gjort det, IKKE å anbefale. ble styrfødsel der iallfall. så vidt ting gikk bra.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #14 Skrevet 17. juli 2007 Har dere hørt om giftstoffet ricin som benyttes som gift for å drepe folk? Det lages av samme plante som lakserolje (riciniusolje/castorolje). Castorolje brukes i teknikkens verden til motorer ol. Har også lest at lakserolje kan gi allergiske reaksjoner. Er selv sykepleier. Tør ikke ta det.
Yarn Skrevet 17. juli 2007 #15 Skrevet 17. juli 2007 Joda, den meget giftig for alle dyr, mennesket medregnet. Men selv om lakserolje og smøreolje er laget av samme planten som ricin, er oljen renset for denne giften. Lakserolje og ricin er altså ikke det samme.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #16 Skrevet 17. juli 2007 Har ei venninne som har gjort det med alle sine 4, med effekt. Ingen skade skjedd.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #17 Skrevet 17. juli 2007 Enda et menneske som ikke har skjønt det! Selv om venninna di har fått 9 barn satt i gang med lakserolje betyr ikke det at det er noe man bør gjøre. For man vet ikke hvordan man reagerer, og det er ikke vits i å satse babyen sin på den.
Gjest Skrevet 17. juli 2007 #18 Skrevet 17. juli 2007 Helt enig. Skjønner ikke at en er interessert i å prøve noe så drastisk som lakserolje når det KAN medføre uheldige virkninger for babyen, og en heller kan, og bør prøve andre metoder, sex f. eks. Det er jo faktisk bevist å ha positiv virkning pga. prostaglandinene i sæd, og er i allefall IKKE helseskadelig..! Hehe ! Er selv 2 dager over, men kommer IKKE til å prøve lakserolje !
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2007 #19 Skrevet 17. juli 2007 hva er det som er så galt? det burde jo stått på flaska om det kunne gå dalt. Evt bivirkninger.. Da jeg kjøpte det så de på apoteket at jeg var gravid..de bare smilte bare lurt:) TR
Gravid m. nr. 2 Skrevet 17. juli 2007 #20 Skrevet 17. juli 2007 Kor har dåke det i fra at det kan vær farlig?? Syns og at det må jo vær opp te kvar enkelt. skikkelig nerlatende holdning noen av dere har. Det er jo ingen som ønsker å skade barnet sitt. Trur heller ikkje at jordmor hadde tipset meg om dette, visst det var fare for barnets liv eller helse?
SuperGlad Skrevet 17. juli 2007 #21 Skrevet 17. juli 2007 jeg fikk streng beskjed sist gang jeg var gravid av en jordmor gjennom 30 år å IKKE tenke tanken engang! Hun hadde vært borti alt for mange tragiske hendelser med lakserolje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå