Gå til innhold

Hyler ved amming - trenger råd av erfarne ammehjelpere.

Anbefalte innlegg

Hei,

Min lille gutt på 3 mnd hyler ved puppen. Vet jeg har sen utdrivning og det tar "lang" tid før melken kommer når han begynner å suge og imellom hver gang melken kommer. Da suger han litt, hyler, suger igjen og hyler. Helt til vi er ferdige med 2 bryst. Han stopper opp med å gråte når melken kommer, men når det går sent eier han ikke tålmodighet virker det som.

Bruker nesespray av og til ute blant mennesker - for det var starten på ammingen som først var et problem, men nå er det jo et slit fra ende til annen. Amme ute blandt mennesker nå - selv med nesespray føles grusomt. Sitte der med brystet blottet og ungen hyler. Bruker også lecitin for å bedre utdrivningen - men det har blitt verre etter det.

Han virker meget fornøyd ellers - noe jeg har tolket dithen at han får nok. Antall måltider i døgnet er ofte 5, maks 6 og han kan sove opp mot 9 timer i strekk på natten. Har forsøkt mme etter måltid, siden jeg ikke vet om han gråter av sult, men han er som oftest helt uinteressert. Etter rap og gulp virker han fornøyd. Gulper ofte masse. Og vekten er god.

Min teori er at melken kommer for sakte og at han mangler tålmodighet - noen råd? Tror nesten jeg ikke orker mer og det føles utrolig trist da jeg slet med lite melk til datteren min.

Kan noen hjelpe meg til råds - eller noen som har opplevd noe lignende - hva gjorde dere?

På forhånd takk :-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...