Gå til innhold

noen som er sykmeldte bare på grunn av kvalme?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som frisør. Er ca 7 uker på vei nå og kvalmen har slått til for fullt. Kaster opp mye. Mest på jobb da det er mye stress (får ikke alltid spist når jeg trenger det). I tillegg sover jeg fryktelig dårlig. Det er ikke noe gøy å stå med kunde og være redd for at jeg snart må løpe på do..

Skal til min første legekontroll i morgen, vet ikke om jeg tør å spørre. Er det vanlig å sykmelde seg når en kaster opp mye selv om det er en av de vanlige svangerskapsplagene?

Fortsetter under...

Jeg vil ikke si at det "bare er på grunn av kvalme". Om man har skikkelig svangerskapskvalme, så er det rett og slett fysisk umulig å komme seg på jobb. Jeg slet med hyperemesis gravidarum fra uke 4 til uke 21-22 og klarte ikke holde på noe som helst av væske eller føde. Gikk ned 13 kilo de første 4-5 ukene, og ble tilslutt innlagt på sykehus for å få næring itravenøst.

Så jeg tror ikke du trenger å være nervøs ang om legen kommer til å ta deg seriøst eller ikke. For er du virkelig kvalm, hele tiden, og ikke klarer å holde på hverken mat eller drikke, så er det ikke forsvarlig å ha deg på jobb. Da er det best å ta det med ro og samle de krefter man har. Men det finnes jo selvsagt flere grader av svangerskapskvalme, og det er vel egentlig bare du selv om klarer å kjenne om du orker/klarer å være på jobb eller ikke..

Uansett så ønsker jeg deg lykke til videre, håper du slipper å gå store deler av svangerskapet med denne kvalmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...