Gå til innhold

Når fortelle til venner og familie?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboeren får vite det med en gang, selvsagt.

 

Men - hva med søsteren min? Foreldrene mine? Vennene mine?

 

Tror ikke jeg klarer å holde dette skjult i hele 3 måneder!

 

Er det mange av dere som røper hemmeligheten "før tiden"?

 

Og hvor stor er egentlig sjansen for å miste barnet? Den er vel liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fotalte det først til samboern min å så til mamma , som igjen fortalte det til min pappa og lillebror , jeg sa det også til en av mine tanter men det var fordi hennes datter er 4 uker bare lengre gravid en meg og vi fikk greie på det tilig av henne , ellers vet de nærmeste vennene det , så skulle man miste så har man støtte fra de nærmeste rundt seg i stede får at man plutselig skulle komme ut får spørsmålet om når det blir noe barn der får det kan jo såre veldig om man akuratt har mistet , bare hjertet begynner å slå så er mye gjort , tenk positivt og lykke til på den reisen du nå skal igjennom ;) når har du termin da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 6 uker på vei ...men jeg er litt usikker på om jeg skal fortelle datteren att hun skal bli store søster...redd for å miste som sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til familien i ferien, var da 6 uker på vei. Dette fordi det passet seg fordi vi var sammen med de da....

 

Men kun foreldre og søsken, samt en god veninne for meg.

 

De samme jeg ville sagt det til om jeg mister.... Er i uke 9 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fortalt til de nærmeste vennene våre, mamma, pappa, lillesøstra mi og svigermor.

 

Resten av familien får vite etterhvert magen vokser, eller om mamma eller svigermor sladrer videre...

 

Sjangsen skal være liten, men det kan forsatt skje når som helst i svangerskapet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 6+3 og det er jammen ikke mange som vet det.

Det er oss to og våre to beste venner.

Det er så mye som skjer rundt oss for øyeblikket og verken han eller jeg er faktisk klare til å dele dette med flere.

Sønnen min på 10 er den første av "alle" som skal få vite noe, og jeg har ikke lyst til å fortelle det enda, hadde tenkt å fortelle det iløpet av denne uka, men akkurat nå blir det nytt hjem for han og nye omgivelser... tror det holder for nå.

Det er jo faktisk en mulighet for å miste enda.

MEN om jeg mister har jeg ikke problemer å fortelle dette til mine nærmeste, jeg vet de gir meg støtten om jeg trenger den, om de vet det på forrhånd eller ikke.

 

Tror det er veldig opp til hver enkel når du/dere vil si noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8+0 idag, og her er det kun pappen, to gode venninner av meg og mammaen min som vet det. Men det er fordi jeg trengte noen å snakke med da jeg begynte å blø, og da var disse personene naturlige samtalepartnere. Resten kommer vi ikke til å fortelle noe til for jeg har kommet over de "magiske" 12 ukene. Bare 4 uker igjen nå...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har gradvis fortalt det til alle i min familie, liten familie da.. + hans foreldre og søsteren hans.. og våre venner, ganske mange av dem:) er 8 uker i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min og jeg er veldig uenig om hvem vi skal fortelle ded til. Vi har et barn fra før av, så jeg syntes ikke det gjør noe å fortelle det nå. Mister vi det er jo det veldig kjedelig selvfølgelig, men var litt mer spesielt første gangen (da fortalte vi det til venner etter 3 mndr)

 

Så vi har blitt enig å møtes på halvveien og gjøre som sist. Jeg syntes hvertfall aller nærmeste fam. Mor/far/søsken har krav på å vite det med en gang. Jeg hadde nok selv blitt blitt skuffa hvis mitt barn hadde holdt det hemmelig for meg.. Så vi skal vente med venner til 3 mnd.

 

Hilsen ei som er glad og føler for å dele det med ALLE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...