Gå til innhold

Gravid og student... Kan noen med erfaring være så snill å hjelpe meg!?!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer 75%deltid, begynner på siste året til høsten. Jobber som vikar, ca 40%, ved siden av. Har ikke noe fast. Har termin i mars. Mitt første spørsmål er; jeg ser det er mange som søker nytt studium året etter for så å ta permisjon fra det og få penger fra lånekassen, kan jeg da søke på et fulltidsstudium å få penger ut fra det, eller får jeg kun 75% siden det er det jeg har studert i den tiden jeg har opparbeidet meg rett? Skjønner dere hva jeg mener?

Neste spørsmål; Jeg jobber jo ved siden av og skjønner at det ikke blir behovsprøvd mot hverandre,skole og jobb, men hvis de regner de 6 beste av de 10 siste mnd ved termin har jo jeg jobbet kun 3 mnd av de siste 10 pga mye praksis det siste året... får jeg lite med foreldrepenger jeg da, eller kan de regne lengre tilbake? Nå har jeg jo jobbet fullt siden mars...så blir det regnet på årslønn i 2007 så har jeg jo en bra inntekt... Går det an at de gjør det?

Håper noen skjønner hva jeg mener og kan hvelpe en frustrert jente:)

Fortsetter under...

Vis jeg skjønner deg rett er du egentlig ferdig på skolen nå stemme det? Og i såfall skal du søke på fult studie. Da vil du få fullt lån og stipend.

til det andre spørsmålet er jeg mer usikker. Det blir ikke behovsprøvd opp mot hverandre men hvordan de regner det er jeg litt mere usikker på.

Vær bære oppmerksom på at når permisjon er over må du betale semesteravgift en gang for at ikke stipendet skal bli omgjort til lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...