Gå til innhold

ang madrass til senga

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med "dreamzone" madrassene fra Jysk?er de bra? eller Babycare fibermadrassene fra Barnashus?

veldig usikker på hvor dyr madrass jeg skal kjøpe til senga. Er det nødvendig å kjøpe til over 1000 kr.? eller er de som ligger fra 400 ++ likebra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9851752-ang-madrass-til-senga/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er vel at madrassen ikke er for myk, så vidt jeg har forstått... Jeg har gått til innkjøp av "dry nights" overmadrass til sprinkelsenga. Fikk tips om at det er lurt da det lett går an å vaske denne og for unngå gulp i den vanlige madrassen. Gammelt gulp i madrassen bør man unngå for å senke risikoen for krybbedød har jeg lest. Dry Nights er ikke så klam som vanlige "tisselaken" heller etter det jeg forstår. Syns selv jeg har gjort en fornuftig investering :o)

Er selv på jakt etter madrass til seng, så håper mange svarer her:) I dag så jeg etter vanlig skummadrass til en kurv på hjul, men fant ingen som solgte "løse" biter - bare store madrasser. Trenger ikke så mye! Noen tips?

Ellers er det jo ganske lite aktivitet her inn på september-klubben, kanskje praten foregår på andre sider? Men, jeg er vel ikke av de flinkeste til å svare selv... Når jeg tenker meg om.

Vi har en vanlig fibermadrass fra Simo som fulgte med senga da vi kjøpte den. Kjøpte i dag overmadrass, Dry-Kid, den var dyr, men tror det var verd investeringen. Den kan vaskes på 60 grader, fungerer som tisselaken og kan brettes ut når ungen blir større og trenger større seng. Kan altså brukes lenge.

Vi kjøpte også en liten fibermadrass til vugge. De sa at den kan klippes til, så kanskje det er en løsning, M-Tos? Ellers så har jeg sett noen har skrevet her at du finner skummadrasser på Skeidar etc.

Madrassene vi har er kjøpt på Reflex.

har vært på skeidar idag og kikket på madrass og på barnashus. så faktisk en fin svanemadrass på skeidar til 730 kr.......dyrt?vet ikke om jeg vil invistere i en så dyr en......

får se hva det blir til. har kjøpt sengtøy idag og sengekantbeskytter. veldig billig med slikt på sparkjøp. føler det er nærmere nå til den lille kommer.

Annonse

Hei igjen! Kjøpte Dry-nights på barnas hus til ca 650,- kr, men syns det er en god investering for å beskytte madrassen til nestemann kommer :o) Har sett den andre steder også, men bl.a på Bebito kostet den nesten 800... Tror ca 650 er rundt den veiledende prisen, så pass på så du ikke blir lurt.

Har planer om å kjøpe wonderlandmadrass til minien her. Vi har det i senga vår sjøl, og legger gjerne litt i madrassen hvis det betyr god søvn - det gjør det jo i allfall for oss voksne :o)

Tror forresten muligens du kan få kjøpt "metervare" med skumgummimadrass på bohus... Du kunne i allfall det før...

jeg har hørt at ikea har veldig fine madrasser..

har enno ikke kjøpt selv, men fikk meg en lillebror i januar og ste-mora mi er selvfølgelig veldig opptatt av at alt skal være bra for gutten. de har ikea-madrass og er godt fornøyd med den.. sultan drömma heter den.

jeg kjøpte madrass til vuggen på simo, var på tilbud til 399,-

det er en antibakteriell madrass.

som de så fint kalte det.

Har svane madrass som jeg kjøpte til førstemann i grinnsengen.

kjøper bare en overmadrass og legger over den.

grindsengen vil ik bli brukt før etter en god dtund likevel.

idag har vi vært å kjøpt simo madrass. veldig god en og dry-kid overmadrass for å beskytte litt ekstra. så nå er senga klar med utstyr. eneste som trengs nå er et nytt strøk maling på senga siden den har stått ubrukt i mange år siden sambo var liten hehe:P

gleder meg. :D

Jeg har som ei nevnte over her kjøpt en Sultan Drömma på Ikea, til 465kr. Tror jeg vil bli veldig fornøyd med denne. Den er også akkurat passe tykk, slik at det går an å bruke den når ungen begynner å bli større og tyngere.

Har også kjøpt Sultan Slumra overmadrass. Veldig enkelt å bare slenge overmadrassen i vask istedet for å måtte ta av trekket på undermadrassen hver gang uhellet er ute :-) Tisselaken kommer jeg også til å bruke mellom overmadrass og madrass, for å beskytte den underste :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...