Gå til innhold

Abort?? Hjeeeeeeeeeeeelp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.. Jeg fant ut igår at jeg var gravid, var jo seff overlykkelig.. har hatt lyst på barn lenge, men liksom ikke funnet rette mannen.. Har møtt en kar regelmessig, men aldri vært sammen.. jeg har aldri sagt jeg bruker p-piller eller antydet noe sånt, han spurte om jeg gjorde det en gang og da sa jeg nei.. Og vi fortsatte å ha sex uten at han brydde seg om å bruke kondom, herregud, hva skal ei jente gjøre da? hadde ikke lyst å protestere for jeg ville jo faktisk ha barn=)

men da jeg fortalte han det igår fikk jeg streng beskjed om å ta abort eller flytte fra bygda for han ville ikke ha noe bygde sladder og ville absolutt ikke vite av at jeg beholdt banet...

Han mener jeg er egoistisk og at det er dårlig gjort av meg å beholde ett barn han ikke vil ha.. er det det?? er det ikke jeg som bestemmer over det lille livet som spirer i magen min? førte jeg han bak lyset da jeg ikke fortalte han at jeg ville ha barn(han spurte aldri)? burde jeg insistert på kondom? skal jeg beholde barnet selv om faren ikke vil det, eller ta hensyn til hans ønsker?

trenger desperat hjelp her jenter..

Glad i den lille spira allerede jeg=)

(er forresten 4+5)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen oppmuntrende ord? =)

Skrevet

Ta kontakt med Amathea (tror jeg det heter) De kan hjelpe deg til å komme til et valg.

Lykke til:)

Skrevet

Du er glad i den bittelille spiren din , da skal du ikke ta den bort .

Tror de sårene som da vil oppstå i deg nok aldri vil gro .

Den lille ligger trygt i kroppen din , INGEN kan hente den ut mot din vilje . Følg hjertet ditt !!!

- lykke til :)

Skrevet

Drit i hva faren sier å gjør hva du selv mener er riktig. Du fortalte han at du ikke gikk på p-piller så jeg mener du har gjort ditt.

Om han er så redd for å få barn burde han ha brukt kondom.

Dette klarer du vennen.

Skrevet

Heisann wantalilbaby.

Det er litt av ei knipe du har kommet i.

Jeg er enig med barnefar at du har ført han bak lyset ved å ikke fortelle han at du faktisk prøvde å få barn med han uten at han visste det. Og det viktige med dagens likestilling er jo at far må også få lov å mene noe om saken. Men siden det er du som er kvinnen og skal bære frem dette barnet vil det jo bli ditt valg. Om du skal beholde eller ei. Som far må han trist nok bare forholde seg til ditt valg. (Det kan jo være motsatte fall også der mor vil ta abort og ikke far...) Så her har vi kvinner et fortrinn. Det du må spørre deg selv om er om du ønsker å oppdra et barn alene. Er han typen som kan endre seg med tid? Kanskje han kan delta i dette når han venner seg til tanken?

Ønsker deg lykke til med beslutninger:-) Uansett hva du måtte gå for.

Skrevet

behold barnet, for all del.

pappan har noe han skal si, ja,

men det betyr ikke noe for deg.

fikk selv mitt første barn med en som mente at om det var opp til han ville det vært abort, men det fikk bli mitt valg.

vi var aldri kjærester.

hvem er nå mer glad i sin 3 år gamle datter enn noe,

jo det er pappan.

så hun er der regelmessig.

Skrevet

Synes du skal beholde barnet jeg.

Det virker som du vil det selv og..

Du må for all del ikke la noen presse deg til en abort. Det vil du kunne angre på for livet!

Stå på og lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord jenter... betyr veldig mye for meg akkurat nå..

Skrevet

hold motet oppe, ha tro på deg selv som ei god mamma. du fikser dette helt fint alene. ett barn gir deg så utrolig mye. ikke la en dustete fyr ta det fra deg. selv om det er noe han ikke ønsker. bare si til han at du ikke trenger han. da skal du se at han plutselig en dag bryr seg om ungen også, og om ikke så er det hans tap.

Skrevet

Om du vil beholde barnet, skal du selvfølgelig gjøre det. Og han visste jo at du ikke gikk på p-piller, og valgte likevel å ikke beskytte seg, så da må han pent ta konsekvensene av det.

Om du er forberedt på å fostre opp et barn alene, synes jeg ikke du skal tenke på det engang. Som andre sier over her, vil han muligens endre oppfatning når han får vendt seg til tanken, evt når barnet kommer. Ønsker deg lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Men tror nok jeg trygt kan si at du aldri vil angre om du beholder barnet, det er nok verre med den saken om du tar abort uten å være helt sikker på at det er det rette for deg.

Skrevet

Hei hei.

Du kan selv bestemme om du vil beholde barnet. Så lenge han har sagt at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre og at han helts vil at du skal ta abort, synes jeg ikke du kan kreve barnebidrag for det. Han er tydeligvis barnslig da han har latt være å bruke prevensjon. Alle vet jo hva som vil skje da... Typisk uansvarlige gutter. Du kunne jo ha sagt at "da kan jeg jo bli gravid", men som du sier så han han jo heller ikke spurt... Uansett, han har litt å si i denne saken. Vi jenter er så heldige at vi kan bestemme selv, det kan ikke guttene i forhold til å beholde eller abort. Jeg ville beholdt, men ikke krevd barnebidrag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...