Gå til innhold

Håper noen kan svare meg ang. blodsukker

ikkeakkurattattpåklattfødeklar

Anbefalte innlegg

Jeg blir så usikker jeg assa med tanke på blodsukkeret. Jeg tok en glukosebelastning og den første prøven var 5,7 og etter at jeg hadde fått den "deilige" drinken så ble den 8,34. Så leser jeg noen steder at grensa er 7 og andre steder at grensa er 9. Vil det si at jeg har svangerskapsdiabetes da eller ikke???? Fikk liksom bare beskjed på å passe på å ikke spise sukker jeg, men jeg blir bare så usikker når jeg leser om forskjellige grenser...

Håper noen kan svare meg på dette???'

Takk.

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Du har samme resultatet som meg etter glukosebelastning...nesten nøyaktig faktisk.

Jeg fikk beskjed om å være veldig forsiktig med kostholdet så jeg ikke utviklet sv.dia., da jeg befant meg i "grenseland". Å beskjed med om å ikke spise for mye sukker. Men jeg har en søster med diabetes, så jeg er ekstra disponert ifølge legen.

Jeg fikk beskjed om at jeg blir å få to ultralyd-undersøkelser i tillegg til den jeg har hatt, for de må følge med på om ungen vokser for fort. Så hvis jeg synder, så oppdages det! :(

Annonse

Grensa er 7,5...Jeg var til jordmor og hun krevde at jeg tok en sånn test (har aldri hatt problemer med blodsukker i dette eller forrie svangerskap) men pga høy bim så måtte jeg ta den. Hadde 4,5 før måling og 5,5 etterpå. Helt normalt. Du ligger vell litt sånn i grenseland og tipper. Ville spurt legen hvis jeg var deg ;-)

Ja, er helt i grenseland. Fikk beskjed på når jeg var til legen nå sist at jeg måtte ta en ny prøve i denne uka her. For å sjekke om det er blitt bedre eller verre. + at jeg fikk beskjed på at jeg måtte sjekke en gang til etter at jeg har født.

Takk for svar=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...