Gå til innhold

Symptomer på kollikk?!! hjeelp oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår bare gråter og gråter! Også presser hun litt.. Vet ikke om det kan være kollikk?! Vi har prøvd så mangt for å få henne rolig! Trodde kanskje hun hadde vanskelig for å få bæsjet, så vi prøvde å stikke en q-tips litt opp i rumpa hennes, for det har hjulpet før, men ingen avføring kom ut denne gangen.. Vi har prøvd å masere både på rygg og mage, gitt ho smokk, mat fikk ho for en time siden, så det kan ikke være sult heller, for hun spiste over 150 ml..

Kan noen hjelpe oss?? Moren min er på ferie så får ikke tak i henne heller.. :( Takker såå masse for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kan høres ut som kolikk.

Prv å gi henne minifom førhver amming eller flaske, fås på apoteket.

His hun får mme kan det jo være hun har forstoppelse, da kan malteksrakt eller sviske saft hjelpe for avføringen.

Massasje av magen pleier å få ut masse luft, les på nettet om hvordan du masserer, viktig å ikke gjøre det for hardt.

Kiropraktor kan dere jo også prøve,det hjalp oss mye!

Lykke til!

Skrevet

Miniform anbefales ikke lenger til spedbarn! Noen stoffer i det som ikke er bra...

Prøv heller sukkervann... Kok 1 dl med 1-2 spiseskjeer sukker. Gi 2 ml. skal virke kjapt dersom det fungerer. Kan gis hver time. Men kun når babyen har skriketokt. hjelper ikke forebyggende.

Skrevet

jeg ville ikke vært så raskt med å si at det er kolikk!

DEN LENGSTE DAGEN BEBIN MIN GIKK UTEN AVFØRING VAR I 11 DAGER! 10 DAGER ER NORMALT!

barn som puppedier kan ha eller det er normalt med lengre mellomrom mellom hver avføring enn med barn som tar mme.

hvis det skulle være at hun har kolikk, burde du kutte ut all meieri produkter!!!!!

det hjalp masse kolikkbebin min ( hvis du ammer da ) kiropraktor prøvde vi 3 ganger, eller det er 3 behandlinger, men hjalp dessverre ikke oss....der er det også variert, hos n oen hjelper det.

men kan trøste deg med at i 3 mnd alderen så gir det seg automatisk.

prøv dere frem!!!!!

jeg anbefaler ikke sukkervann, for mye av det kan gå utover tenna, dette har legen på sykehuset sagt!

og jenter, hvorfor signere anonymt??????

Skrevet

Hey! Takk for svar! Hun har fått bæsjet nå (fikk bæsjet samme kvelden som jeg skrev innlegget eller no..) MEN... Nå har hun begynt å gråte noe sinnsykt... Og det er IKKE sult... Vet ikke om hun bare søker kontakt...Men er nok mest sannsynlig kolikk.. Og ps..Hun trykker/presser fortsatt, veit ikke om hun har lagt det til ein vane eller no jg.. he he.. husker lillesøstra mi hadde sånne "trykke-lyder"....

Skal til kiropraktor til mandag, håper det hjelper.. Vi har også begynt med Minifom'en.. Og faktisk, nå ligger snuppa og sover:-) (etter en laaang trille tur,da vel og merke) Men hun sover.. Hun har ikke sovet mye de siste 3 dagene.. Vi har også prøvd sukkervann, vet egentlig ikke om det har hjulpet, for jeg har ikke tenkt noe mer over det etter å ha gitt henne det, er så mye styr om dagene atte.. Men men.. Det trøster iallfall litt at det gir seg v/3 mnd ca..Selv om det da er laaange 1 1/2 mnd igjen da! He he..

Men ein annen grunn til at vi tror det kanskje er kollikk da, er fordi hun vanligvis sover 6 timer om nettene, mens de siste nettene har hun sovet max 3 liksom.. Stakkars jenta mi...Blir jo så lei meg også, men må jo bare være sterke.. Får gå med henne på armen og kose med henne.. Har bestilt sånn bæresjal ell no, gleder meg til det kommer, kanskje hun blir roligere av å være tett inn at mammas kropp dagen lang :-D

Ein litt frustrert klem fra meg:-)

Skrevet

hei!

hvis hun presser, eller "krøller" seg til så tyder det på kolikk!

Men vær forsiktig med minifonen du gir henne, de anbefaler å ikke gi de til de små , men ( ratrt de ikke trekker de tilbake).

Håper at det bæresjale vil være behjelpelig iallfall!!!!

Det er veldig vondt å se de små med disse smertene.....

Krysser fingrene for dere til kiropraktor!!!!!!!!!!

massse lykke til>!

Skrevet

Signerer på innlegg om minifom! På apoteket her ville dei ikkje selge det til meg, produsenten har jo sjølv gått ut med informasjon og vil begrense salet (sannsynlegvis for å unngå eventuelle søksmål om 20 år...)

Prøv ein dag utan minifom for å sjå om det faktisk har effekt, hos oss hjalp det ingenting...

Du kan heller gi ho fenikkel-te eller amme-te før amming (og gjerne drikke det sjølv!)

Hos oss hadde sukkervatn ingen effekt anna enn at ho tek smokken, så vi brukar det berre når vi "må"

Prøv å bade ho eller dusje ho i springen med deilig lunka vatn - det funkar som berre det på vesle Ada :)

Sjå også tips-tråden og eg håper det funkar med bæresjal og kiro - det er forferdeleg medan det står på, men det går jo over etterkvart (ventar og ventar på den dagen sjølv...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...