Gå til innhold

Er det for seint å begynne å prøve å amme igjen når man ikke har gjort det på 4-5 uker?

Anbefalte innlegg

Sliter litt nå med at jeg slutta med amminga da jeg ikke fikk det til..Utrolig dumt men som førstegangs, og med masse startvansker var det lett å begynne med flaske og MME.(pumpa meg, så hun fikk det i noen uker sammen med MME)

Nå de siste ukene har jeg ikke pumpa meg i det hele tatt. Men det kommer melk hvis jeg klemmer på puppen.

Er det fortsatt håp eller er det forseint?

Tenkte ikke på å fullamme igjen men kanskje kunne fått til noen måltider om dagen med MM...

Fortsetter under...

Har du vært gravid så har du for evig og alltid muligheten til å få melk igjen. Det er bestemødre som har relaktert.

Det er bare å sette i gang med pumpe (du kan tørrpumpe maks 15min per pupp) og spare hver dråpe. Evt forsøke å legge barnet til igjen.

Prøvde å håndmelke meg litt nå å må si jeg ble overrasket over at jeg fikk ut så "mye" som jeg gjorde, med tanke på at jeg ikke har gjort det på mange uker. Det kom til og med en "stråle" med melk ut et par ganger på den ene puppen.

Men kom på en ting, jenta mi har sånn hvitt belegg på tunga, kan hun "smitte " meg med dette?

HI

Har ungen sopp, så ja, hun kan smitte deg med det! Du bør spise godt med biola (kan også pensle på puppen nå, vask av med vann før amming) og hold deg tørr. Gjerne sol på puppen, om du har slikt. En hvit singlet over er greit for de blyge... Snakk med hs om barnet trenger behandling for soppen, den kan gjøre det vondt å die.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...