Gå til innhold

Dere som har gitt barnet uvanlig navn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har omgivelsene, foreldre og venner reagert?

Vi ga gutten vår et navn som ingen andre heter (laget et nytt navn, egentlig). Ungdom syns det er bare kult, mens voksne har brukt litt tid til å venne seg til det. Nå tror jeg ingen har noe imot det, tror alle liker navnet. Men de ville nok ikke sagt noe annet heller..

Hvordan har andre opplevd det å gi barnet "rare" navn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min heter har et uvanlig navn. Faren hans er ikke norsk, så det er derfor. Det er ikke så uvanlig i hjemlandet hans, men heller ikke et poppis navn tror jeg.

Uansett, foreldre, familie og venner har aldri reagert negativt på det, og de fleste synes faktisk at det er litt kult!

Så lykke til

Skrevet

TANTA mi har veldig spesielle navn på alle 4 barna sine... Men ingen som har reagert negativt på det altså... Folk har brukt litt tid til å venne seg til de nye navna, men har ikke hørt noe negativt...

skulle ønske jeg fikk med sambo på et LITT spesielt navn, men han liker INGEN:(

hehe... :)

Skrevet

"Oi, det hører man ikke så ofte, det var fint!" er som regel første kommentar.

Skrevet

Vi har et navn fra landet til mannen min, og noen har reagert på det, men når jeg sier det er et nomalt navn der, er det ingen som synes det er rart. Fått mange kommentarer på at det er fint.

Skrevet

Både pos og neg...Mest positivt egentlig...det uttales som det skrives,så hun får ikke noe problemer med det på skole,etc...

Skrevet

Vårt ene barn har et ganske uvanlig navn, men ikke mer uvanlig enn at det er et par hundre som bærer det.

Navnet er kort og enkelt, og nesten alle som har fått høre navnet på jenta sier at de synes det er pent, selv om de i samme setning som regel sier at det navnet har de ikke hørt før. Kun fått positiv respons fra folk vi har møtt face-to-face, kanskje de ler av barnets navn når vi har gått......

Skrevet

Hva er dette navnet?

Min datter er oppkalt etter sin farmor som ikke er norsk.

Datteren min heter Heidi Melehat. Vi har nesten bare fått positive tilbakemeldinger selv om jeg somregel må si navnet hennes to ganger.

Hun er 4 år og kjempestolt over to nasjonaliteter.

Skrevet

Melehat er det Etiopisk eller Eretrisk??

Bare nyskjerrig....

Skrevet

Jeg har faktisk bare opplevd positive kommentarer (helt til jeg kom inn her..).Jeg ser jo at noen blir litt skeptiske og sier "oi!Det har jeg ikke hørt før" eller "det var et spesielt navn". Det er jo derfor jeg valgte det, så ikke min sønn har tre andre i klassen med samme navnet!

• 3 uker senere...
Skrevet

Har opplevd det som positivt.

Får høyre at det er eit skikkeligt godt gammalt navn.

Dei fleste liker det. Men spør ofte oppigjen...spesielt unge folk.

Men eldre derimot, dei synst det er fantastisk:)

Skrevet

Så en fødselsannonse her på lørdag: et norskt par som kalte ungen sin Carosander!!

Da blir det litt for spesielt for meg, og jeg er egentlig glad i spesielle navn...!

Ps: Hører med til historien at søsteren het Caro! Broren het Circo...

Skikkelig sirkus-navn spør du meg. Foreldrene hadde helt vanlige, norske navn...

• 8 måneder senere...
Skrevet

Anonym (kl.19.31) som prater om ting du ikke har greie på:

Eldste snille kloke gode hunden het Caro. Ikke søsteren!

Yngste vimsete søte hunden heter Circo. Ikke broren!

Ja, Circo betyr sirkus på spansk........så du har jo delvis rett.

Blææææææ :-(

Skrevet

Dette er et skikkelig gammelt innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...