Gå til innhold

Hva om vannet går?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis vannet går og man ikke vet om noe hode er festet skal man legge seg ned og ringe ambulanse/fødeavdelingen. Årsaken er at man kan risikere at navlestrengen kommer i klem nede i bekkenet. Hvis et hode er festet kan man ta det litt mer med ro (komme seg ut fra Rimi for egen maskin :-), før man reiser på sykehuset).

Når vannet har gått øker også risikoen for infeksjoner. Da jeg fikk datteren min delte jeg rom med ei som hadde gått over 24 timer etter at vannet hadde gått før babyen ble født (men hodet var festet....). Den babyen ble sjekket ekstra for infeksjoner, men alt var bra.

hmmm...jeg spurte om det sist jeg var på kontroll for jeg har også hørt at man ikke skal gå da. Men han på sykehuset sa da at det ikke var så farlig og at jeg bare skulle komme meg til sykehuset på egen hånd. Kommer kanskje litt an på hvor langt det er til sykehuset... vet ikke jeg, men kjipt når de ikke er enige. Hva skal man gjøre...?

Jeg fødte på Rikshospitalet 3 mnd siden. Da vannet gikk hos meg, og jeg ringte føden, ba de meg ligge i ro og vente på ambulansen som kom direkte. Snakket tidligere med overlegen om det og hun sa det var ulik praksis på ulike sykehus. Feks der hun jobbet tidligere, tror det var Bærum, hadde de ikke den praksisen. Litt merkelig at det er så ulikt...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...