Gå til innhold

Flergangsmammaer!


Beibi82

Anbefalte innlegg

Hvordan kjennes graviditeten hittil ut, i forhold til forrige sv.skap?

 

Er kvalmen den samme? Kjenner du ligamentbåndene strekkes like godt som sist? Har du fått synlig mage??

 

..nysgjerrig hilsen mammaen til Tulla med spire ombord :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var mye kvalmere sist, mye mer intenst, og det varte mye lenger, men kan ikke huske at jeg kjente ligamentbåndene strekke seg sånn sist.. Det har jeg derimot kjent veldig godt denne gangen. Magen har kommet mye tidligere. Greier jo å holde den inn, men det er vel dette hormonet, progesteron som gjør at jeg ikke greier å være like fast i fisken... huff og huff!

Er like trøtt denne gangen som sist, men har i tillegg en liten en å passe på nå, så det blir lite med ekstra tid til å sove.. veeeldig dumt!

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Uff... er sååååå kvalm nå og det var jeg ikke forrige svangerskap...

 

Men har en sånn konstant svi/støl mage hele tiden, blir slitsomt dette...Men dette skal vi klare...=o)

 

Har fått mage ja...Få IKKE igjen buksene mine...går greit utover dagen, men om morgene får jeg pina meg dø ikke igjen buksa...drit kult å dukke opp på jobb med knappen og smekken oppe...

 

Men kjenner jeg gleder meg til UL og kjenne spark=o)

 

Hva med deg?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Satt akkurat og lurte på det samme da jeg så innlegget ditt. For meg har graviditenten kjennes ganske lik ut til nå, med unntak av at jeg ikke er like trøtt som jeg var forrige gang. Og det virker som om magen kommer fortere denne gangen.

 

Lykke til!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Mye av det samme her! Men jeg mener jeg er kvalmere denne gangen; Ligamentsbådene som strekkes har jeg kjent mye sterkere denne gangen. Og som de andre her sier; magen er godt tilstede allerede!!

Har dessuten kjent meg mer trøtt denne gangen - men muligens fordi jeg har en ekstra en å tenke på?!?

 

Er nå i uke 12+6; skel på første svangerskapskontroll i morra; Gleder meg vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ganske likt, men mer kvalm, og defor mer sliten. magen kommer fortere, men det er ikke så ille. kjenner båndene strekke seg, spesiellt når jeg reiser meg. kan være ganske vondt innimellom.

 

ellers var jeg mye mer i ekstase forrige gang, denne gangen gleder jeg meg veldig lite hittil.... tok nesten to år sist, mens denne gangen ble jeg gravid før vi rakk å prøve ordentlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Magen har kommet tidligere denne gangen ja..

Syntes egentlig det er ganske likt som sist..men er trøttere nå..syntes ikke jeg kjenner så mye til strekkinger i livmoren som sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo 10år siden sist jeg var gravid, men husker litt av svangerskapet for det om.

Jeg var en god del kvalm sist, men denne gang er det MYE verre, mye tidligere. Forrige gang var det sånn at jeg ble dårlig, kastet opp...så fin i formen.

Nå er jeg bare så uuuutrooolig dårlig av alt man kan tenke seg, og det går ikke over!

Kjente det strakk seg i magen sist og, men mer denne gang.

Forrige gang var jeg super trøtt fra veldig tidlig av, er ikke det nå.

Men er veldig deprimert denne gang, det var jeg ikke sist da. Og dette er vel det verste av alt.

Mage fikk jeg ikke før rundt uke 20 sist, denne gang vet jeg ikke da jeg bare er 6+3 nå :)

Men blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like trøtt som sist, men har ikke samme muligheten til å sove og slappe av pga lillemor :)

MYE mer kvalm enn sist. Forrige gang var jeg overhode ikke kvalm, denne gangen vil jeg kaste opp HELE tiden.

Kjenner livmoren vokse i større grad denne gangen.

Magen vokser fortere ja. Kjenner allerede at buksene strammer godt rundt baken ja (hjeeelp!).

Brystene er større og tyngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr to. Svangerskapene har (til nå) vært totalt forskjellige! Forrige gang var jeg VELDIG kvalm om morgenen, og supertrøtt hele tida! Denne gangen har jeg vært kvalm hele døgnet, men omtrent ikke trøtt i det hele tatt (til tross for at jeg har mini på 8 mndr). Er nå 12 uker på vei, og magen begynner så smått å bule. Følte magen kom tidligere sist, men det har vel kanskje noe å gjøre med at da var jeg slank og stram, mens denne gangen har jeg fortsatt litt "svangerskapsfett" igjen på magen, slik at det ikke synes så godt:P

Føler ikke noe til disse ligamentbåndene, men det kan jeg ikke huske å ha gjort sist gang heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt tredje sangerskap.De to første var jeg ikkje dårlig en dag men denna gangen har æ vært dårlig heile tiden. Magen har kommet fort alle gangene, denne gangen også. slapp, trøtt, kvalm, spydd, svmmel og det som mere er. Masse luft i magen har jeg hatt i alle svangerskapene dette også.

 

tror at ingen svangerskap er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med mange svar!

 

Jeg er skikkelig sliten og trøtt, må ta meg noen lurer på dagtid når tulla sover. (Hun er 7.5mnd) Helt tappet for energi.

 

Kvalmen har kommet den siste uken, ikke så innmari intens da.. men ligger på lur hele dagen :/ Må bli flinkere til å småspise!

 

Kjenner ingenting til ligamentbåndene ennå, er bare 6+3. Har vært veldig oppblåst, men det ser ut til å ha avtatt litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...