Gå til innhold

da var ferien over

Anbefalte innlegg

Har hatt to ukers ferie og nå skal jeg altså på jobb igjen....

I går kveld bare gråt jeg, fikk ikke sove og gikk igjennom alle mulige løsninger i hodet. Hvordan skal jeg kunne være hjemme, samtidig som jeg skal tjene penger og ha det godt med meg selv... for det er jo noe med denne selvrealiseringen som man har så godt av også. Tenker at jeg sikkert hadde blitt sprø skulle jeg bare gått hjemme, men samtidig så er jeg flink til å finne på ting og jeg har tross alt et stort hus å ta meg av nå. Og det er jo nettopp dette huset som gjør at det ikke er bare bare og gå hjemme i ulønnet permisjon. Kunne ønske jeg hadde en grunn til å bli langtidssykemeldt... på en sånn måte at vi kunne gått hjemme begge to, og Linea kunne vokst opp i verdens tryggeste hjem!! Vi har ikke fått barnehageplass så det er litt spendene å se hvordan vi skal løse dette. Tenker at jeg bare burde bli gravid med en gang så jeg kan gå ut i en ny permisjon snart... Men det er jo ikke noe hyggelig å få et barn bare fordi det hadde gjort mammas liv litt mer behagelig... ÅÅÅÅÅÅÅ, er så deppa!!!

Men så går det sikkert et par dager og så er jeg tilbake til den gode rytmen igjen og synes i grunnen at det er helt greit å jobbe... Mest av alt har jeg lyst til å være hjemme til Linea og eventuelle søsken er 3 år og heller sende de i park noen timer hver dag.... Så kunne jeg gjøre et eller annet genialt i de timenen som jeg tjener usedvanelig godt på!!!

Måtte bare få ut litt agg og gugge før jeg går til bussen, som selvfølgelig ikke går til vanlig tid fordi det er fellesferie. Crap!!

Har lyst til å bli lærer som Mersa og ha 8 uker sommerferie!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9847998-da-var-ferien-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynte å jobbe igjen forrige mandag jeg... Gruet meg veldig jeg også, men så har det egentlig gått over all forventning, faktisk var det litt godt å begynne å jobbe igjen. Har storkost meg hjemme, men litt ok å ha noe å bryne seg på også!

Jeg har en samboer som er lærer da, og er hjemme med lillemor enn så lenge;-)

Det er absolutt best å være lærer om sommeren! Ikke like kjekt ellers i året da....

Kommer til å være nett som deg når sommerferien er over....Gruer meg veldig til hverdagen begynner! Tror det blir knalltøft!

Og hvis du kommer på en glimrende ide med å tjene nok penger på ikke så mye tid og kunne være hjemme med barna så er jeg med!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...