Gå til innhold

har tatt min første dobble kur med pergotime,men finner ikke el:( noen som har erfaring

Anbefalte innlegg

har tatt min første dobble kur med pergotime,men finner ikke el:( noen som har erfaring??

har tatt min første dobble kur med pergotime,men finner ikke el:( noen som har erfaring??

Jeg skal ha el i disse dager,men siden dette er første dobble kuren min med pergo,har jeg lest at el kan bli noe forskyvet..skulle vell hatt posetiv el test for noen dager siden,men den var negativ i dag også:(

Jeg har vært til vanlig undersøkelse hos gyn med innvendig ul og han sa at alt så fint ut og at jeg hadde fine egg..dette er noen mnd siden.

men jeg skal til spesialist på lillestrøm som jeg har fått henvisning av legen min,i sep og hun jeg skal til ville at jeg skulle begynne på en dobbel kur med pergotime før jeg kom inn til henne..synes det er litt skummelt siden hun ikke har undersøkt meg,men jeg får stole på at hun vet hva hun driver med:)

har noen opplevd at el har kommet før eller senere med pergotime?

jeg hadde ingen bivirkninger når jeg tok tablettene,og dette er min første kur.

så da håper jeg at jeg finner el de neste dagene og a det klaffer for oss denne pp..vil IKKE gå inn i min 13 pp:(

har vært veldig sliten og lei meg i dag,for jeg er så redd jeg aldri blir gravid..tenker på barn dag og natt,og er såååååå klar for en liten baby.

så da er det bare å håpe:)

Fortsetter under...

Eg bare vet at det er ikkje alltid eggløsning provosert frem av pergotime viser på eggløsningstestene, har lest om flere som har hatt eggløsning i følge blodprøven på slutten av syklusen, men ikkje vist på tester.

Sånn generelt er vel det beste og mest sikre om dere orker å ha sex annenhver dag, da holder dere best sædkvalitet samtidig som at sjansene deres er ganske store. Egg overlever bare i 24 timer eller noe sånt, men sædcellene varer lengre.

skjønner godt at du er veldig klar for å bli gravid, og at du er lei deg og oppgitt, been there - done that...men prøv å holde motet oppe og ikkje stress for mye. Det er mye mye vanskeligere for deg å bli gravid om du er stressa.

i mitt tilfelle gjor pergotime at eg fikk veldig normale sykluser, by the book, 28 dagers syklus, eggløsning 14.dag, kun på siste, trippel dose eg fikk sjekka dette da. Men tror neppe det finnes noe fasit på dette.

Lykke til ihvertfall! *sende over litt babystøv*

Hei kjære deg!

Fortvil ikke, skal se alt ordner seg til slutt

.

Selv har jeg god erfaring med pergotime.

Etter et års prøving fikk jeg påvist pco. Startet dobbel pergo kur, fikk beskjed om å ha sex annen hver dag i fra dag 10 etter mens, brukte i tillegg ovesterin krem, ( beskjed fra gyn)men husker ikke over hvor lang tid(det kan jeg sjekke opp for deg hvis du vil) fulgt så oppskriften med sex annen hver dag, testet positivt på eggløsningstesten på dag 19 tror jeg, tok blodprøver hos legen på dag 21, som viste lavt progesteron, så jeg konkluderte med at jeg ikke hadde hatt e.l, men etter noen uker så tok jeg en graviditets test,sånn for en sikkehet skyld og gjett hva, den var positiv:) nå går jeg inn snart inn i uke 20

Så kjære deg, ikke gi opp, pergotime virker for mange av oss

Ønsker deg masse lykke til!!

klem

hei:) tusen takk for at dere har svart meg:)

er på dag 21,men fortsatt ikke noen posetiv test..men det kan jo være at jeg begynte å teste for sent,at el kom et par dager fortidlig..hmmm..håper bare at jeg blir gravid denne mnd og at jeg får en posetiv test.tar også blodprøver,så da får vi se hva de finner ut av..

Hei, hei!

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Fikk metformin i mai etter påvist pco. Jeg ble lei av og vente og fikk pergotime i juli, og jeg skulle ha eggløsning på lørdag som var.. I følge gyn... Jeg fant heller ikke eggløsning med eggløsningstest så jeg bare går og venter og venter og håper på noe godt... Så da kan vi vente i spenning sammen :) Jeg er på dag 21 idag... Tvi tvi, og lykke til :)

Annonse

hei og tuuuusen takk for alle svar.

jeg har fortsatt ikke fått posetiv el test,så dag begynner jeg på min 3 pakke med cb digitale el tester..så dette bøir en dyyyyyr test peride må jeg si,men det spiller jo ingen rolle om jeg klarer å bli gravid på den måten..he.he.

jeg er på dag 24 i dag,og har enda ikke fått noen posetiv test..skal ta en i kveld,så da får vi se,men nå begynner jeg å bli rimelig lei av å ikke få posetiv test..er så vant til å få det,men det er sikkert kroppen som har fått et lite sjokk av pergokuren og det var jo dobbel kur.

ja vi får følge hverandre å se når el dukker opp:) koselig det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...