Gå til innhold

Krabbe? Krype? Åle? Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig hva? Jeg er så stolt av jenta mi og ringer til svigermor for å fortelle at Minimais KRABBER! eller kryper? åler? eeeeh... hehehe... hun ligger altså på magen, klasker begge hendene i golvet, og drar seg framovr mens hun vrikker på hoftene og spreller med beina. Det går faktisk ganske radig nå :) Har holdt på ei lita uke, og det som motiverer henne mest er lekene til storesøster :D

Fortsetter under...

Skrevet

krype og åle er samme sak :) da drar de seg frem på magen, krabber gjør de på alle 4 og magen er ikke nedi gulvet.

Skrevet

Jeg vil si at datra di åler seg fram. Krabbe og krype er å ha ha hender og knær i gulvet og magen ikke er nedi... Forskjellig ettersom hvor i landet man kommer fra det der..

Skrevet

Ikke så lett å få definisjoner altså... jaja :) Hun kommer seg i hvert fall framover! Og slik hun holder på så kan det hende hun hopper over hele krabbinga og går rett fra åling til å reise seg. Hun drar seg bortover til bord/stoler/sofa og prøver å dra seg opp. Utrolig fascinerende å se på!

Skrevet

Krabbe er å være oppe på alle fire, mens å åle/krype er å ligge på magen. Etter min mening :-)

Skrevet

Krabbe er på alle fire. Åle er med magen nedi. krype har jeg hørt brukt om begge deler:) men ikke alle jeg kjenner bruker begrepet krabbe f.eks. :) ikke lett:)

Annonse

Skrevet

Min definisjon stemmer overens med Mami 87 og nydelige Natalies definisjon.

Jeg har en liten slektning som "humper" seg fram på rumpa. Over dørstokker og andre hindringer, går fort!!! H*n kommer seg fram uten å krype/krabbe/åle!!! Hva kalles den fremkomstmetoden, da?

Skrevet

Her er krabbe og krype samme ting..alle 4 og åle det HI beskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...