Gå til innhold

Krabbe? Krype? Åle? Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig hva? Jeg er så stolt av jenta mi og ringer til svigermor for å fortelle at Minimais KRABBER! eller kryper? åler? eeeeh... hehehe... hun ligger altså på magen, klasker begge hendene i golvet, og drar seg framovr mens hun vrikker på hoftene og spreller med beina. Det går faktisk ganske radig nå :) Har holdt på ei lita uke, og det som motiverer henne mest er lekene til storesøster :D

Skrevet

krype og åle er samme sak :) da drar de seg frem på magen, krabber gjør de på alle 4 og magen er ikke nedi gulvet.

Skrevet

Jeg vil si at datra di åler seg fram. Krabbe og krype er å ha ha hender og knær i gulvet og magen ikke er nedi... Forskjellig ettersom hvor i landet man kommer fra det der..

Skrevet

Ikke så lett å få definisjoner altså... jaja :) Hun kommer seg i hvert fall framover! Og slik hun holder på så kan det hende hun hopper over hele krabbinga og går rett fra åling til å reise seg. Hun drar seg bortover til bord/stoler/sofa og prøver å dra seg opp. Utrolig fascinerende å se på!

Skrevet

Krabbe er å være oppe på alle fire, mens å åle/krype er å ligge på magen. Etter min mening :-)

Skrevet

Krabbe er på alle fire. Åle er med magen nedi. krype har jeg hørt brukt om begge deler:) men ikke alle jeg kjenner bruker begrepet krabbe f.eks. :) ikke lett:)

Skrevet

Min definisjon stemmer overens med Mami 87 og nydelige Natalies definisjon.

Jeg har en liten slektning som "humper" seg fram på rumpa. Over dørstokker og andre hindringer, går fort!!! H*n kommer seg fram uten å krype/krabbe/åle!!! Hva kalles den fremkomstmetoden, da?

Skrevet

Her er krabbe og krype samme ting..alle 4 og åle det HI beskriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...