MC81 Skrevet 15. juli 2007 #1 Del Skrevet 15. juli 2007 Høres kansje rart ut, men fikk påvist bekkenløsning av lege forrige uke. Min lege er selvsagt på ferie og hele legekontoret stengt så var hos en annen som ga med 100% sykemelding i 1 1/2 uke og fysioterapi. Jobben min er i butikk som vil si at jeg står alene i en butikk hele dagen uten muligheter for å sitte! Var i butikken med sykemeldingen min og måtte pga pågnang i butikken stå å vente en halv time på sjefen. Kjente at jeg slet etter 15 min. Alikevel kjenner jeg hvordan jeg lan lindre smerten ved noen sittestillinger, delvis ligge osv. Har jeg vondt nok til å være sykemeldt, eller burde jeg bare bite tennene sammen og komme meg på jobb!? (sjefen ble litt stresset i og med at det er ferieavsløsning og greier) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9846426-vondt-nok/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. juli 2007 #2 Del Skrevet 16. juli 2007 Alt du gjør som fremprovoserer smerter bekkenet, er med på å gjøre plagene verre og øker risikoen for at du får plager i lang tid etter fødsel. Hvis du får vondt av å stå i butikken, ville jeg sett mellom fingrene på sjefens stress og heller tatt hensyn til deg selv og den lille som trenger deg 100% etter fødselen! Vi damer har en dårlig egenskap, og det er å få dårlig samvittighet ovenfor alle som "trenger" oss og vi ikke strekker til;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9846426-vondt-nok/#findComment-9853874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 søte småpiker Skrevet 16. juli 2007 #3 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg presset meg sev for lenge i første svangerskap, og jobbet frem til 3 uker før permisjon(riktignok ikke fullt) med kraftig bekkenløsning. Har heller ingen muligheter for å sitte på jobb, og resultatet var at jeg ikke fungerte i det hele tatt, lå strak på sofaen rett etter jobb, og klarte ikke å få noe mer ut av dagen. Jeg slet også med bekkenet i minst 6 mnd etter fødsel, noe sier meg at om jeg hadde lyttet litt mer til kroppen min og ikke fullt så mye til samvittigheten så hadde jeg nok hatt både et bedre svangerskap og en lettere barseltid. Denne ganger meldte bekkenløsningen seg allerede før jeg ante at jeg var gravid, og i og med at jeg fremdelses er i samme jobb, er jeg 100%prosent sykemeldt. Er kun 9+1 nå. Det ser heller ikke ut som om jeg kommer til å bli bedre med det første. Men jeg kan ikke tenke på arbeidsgiver, man må kjenne sine egne begrensinger, og lytte til kroppen. Ingen kommer og takker deg for at du sliter deg ut og pådrar deg mer smerter enn nødvendig fordi du blir i jobben lenger enn du bør. Jeg har nå også en datter å ta meg av fra før, og kan dermed ikke legge meg på sofaen etter jobb, så samvittigheten min er ikke like dårlig denne gang, jeg har lært meg å lytte til kroppen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9846426-vondt-nok/#findComment-9854683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå